Skip to content

februari 12, 2018

DE FUCKIN’ CATPISSMOTHERFUCKINGCOCK SUCKER DIE LID IS VAN DE EO MOET DIT NIET LEZEN.

door fredvanderwal

DE FUCKIN’ CATPISSMOTHERFUCKINGCOCKSUCKER DIE LID IS VAN DE EO MOET HET PROZA VAN FRED VAN DER WAL MAAR LIEVER NIET LEZEN

De ‘Fuck My Asses’ en one liners als ‘Je kop ziet er zo bescheten uit alsof je een week in de derde oksel van een incontinente opoe hebt liggen beffen’ zijn niet van de lucht als je met sociopaat Fred van der Wal een close encounter of the third kind aan wenst te gaan en wil je het niet dan blijf je maar liggen, moet je maar zien wat er van komt.
Hij kent een weblogger die op het laatste moment afhaakte vlak voor een afspraak. Fred zag hem nog even aarzelend voorbij het terras van Stairways to Hell lopen, zijn favoriete kroeg waar de pop muziek elk gesprek uitdooft en slechts primaire levensbehoeften als elkaar onder tafel bepotelen over blijven, toen maakte de aarzelende man, een door een burn out voortijdig gepensioneerde ambtenaar, dat hij weg kwam, op hoge poten .

Laten wij ons bij ons onderwerp houden en dat is onze alom geliefde Fred van der Wal. In het proza van Fred lezen wij Elizabetheaanse en Shakespeareaanse volzinnen waar de honden geen katten brood van lusten en de wolven tegen de maan van gaan huilen. Niet dat het iets uit maakt, maar wij willen het indirect toch niet onvermeld laten.
Wie niet van grove taal en vloeken houdt of lid is van de blauwe knoop, de EO en de bond tegen het vloeken, doet er beter aan het weblog van Fred over te slaan, want de geslachstdelen vliegen je nog om de oren zonder smoesjes d´amore, maar recht zo die gaat, het ene gat in, het andere gat uit. Soppen geblazen met de blubberende bokkelul.
Alleen al in het laatste immorele weblog komt 80 keer het woord Gogverdegodver in voor een meer dan honderd keer de woorden kut plus lul is neuken in de keuken onder tafel met je zusje en een tandeloos hoertje voor je broertje. Het is altijd handig als een heroinehoer haar kunstgebit even uit doet dan weet je zeker dat je niet in je zak wordt gebeten door een drugs addict.
Het kost bijna niks, voor twee knaken een doorsmeerbeurt en leg je er een joetje bij dan kun je je helemaal laten rollebollen van top tot teen. Ik heb altijd iets tegen fistfucken gehad omdat ik het een agressieve bezigheid vind die tot niets leidt en voor je het weet zit de canapé weer helemaal onder.

Ook het aantal pikkelikkers, flamoezen, natte poezen en mannen die als geile honden en hoeren lopers of stotterende, stomende swaffelaaars worden vermeld in de immorele stories is niet van de lucht volgens de strenge griffermeerde Groninger dr. Hans van Deventer met in zijn kielzog de maatschappijlikkerige gereformeerde kunstschilder Hank Duvelsjas die als kerkinterieursschilder en potjes en pannetjes lopende band schilder nog steeds naam maakt bij griffermeerde juffrouwen en andere dominees .

Naar verluid zappen heel wat keurige webloggers weg van het weblog van Fred als ze ook maar in de verste verte vermoeden dat hij als beroepsquerulant en aartskankeraar weer aardig op dreef is met zijn zuigende, sakkerende op- en aanmerkingen. Ook de cocksuckers in het proza van onze meestal ladderzatte drinkebroer blijken achteraf nauwelijks te tellen.
Hoewel we sinds Deep Throat toch wel wat gewend zijn aan openlijk getoonde smeerlapperij en onsma kelijkheden gaat de immorele Fred van der Wal een stapje verder op zondag nog voor de koffie met een snee ontbijtkoek. Het rauwe geweld dat hij laat zien als de snee niet dik genoeg is liegt er niet om en de buren schrikken van zijn taalgebruik, dat hij als weinig sympatiek personage doorgaans neer zet in de voortuin.
Hij was er bij toen in een kroeg in een achterbuurt iemand op gruwelijke wijze werd opgehangen bij een ritueel van de Satanskerk die net even geen onderdak had maar toch haar rituelen op de meest vreemde locaties voortzette.
Zijn nieuwe verhaal ‘Dead End Street’ is een waargebeurd verhaal over een stoephoer die aan de hero ďne verslaafd is, een Groninger tijdens een fatale nacht de obligate lippendienst verricht op haar kno kige knietjes en als dank een kogel door haar kop krijgt en gedumpt wordt in het diepe water naast het Groninger Museum waar net een expositie van Waterhouse aan de gang is.
Gezellig is het proza van onze kunstenaar nooit.
Interessant voor de jonge collega en de bedaagde oudere artiest wel. Briljante episodes hoeven we niet te verwachten. Platitudes wel.
De verhalen zijn ontsproten aam het kwaadaardige brein van Fred van der Wal, die meer dan eens opereerde op het randje van wat acceptabel is voor de doorsneedorpsschoolmeester die in een nieuw bouwrijtjes woning weg vegerteert en over kleine meisjes droomt en openlijk op zijn weblog schrijft dat hij altijd op een eerlijke manier zijn geld heeft verdiend. Kan ook moeilijk anders voor een laag inge schaalde onderwijzer met jaarlijks een kerstpakket en vakantiegeld om tijdens de vantevoren vast gestelde vakanties met de massa mee in kuddes te vertrekken en in kuddes weer terug te komen.

In het veelzeggende ‘Met jouw stilettohakken in mijn lillende vlees’ gaat Fred van der Wal nog een stap verder en plaatst de hoofdpersoon in een omgeving die op Ruigoord lijkt waar voor de ruigpoten en dames van vederlichte zeden geen wetten meer gelden en God noch gebod wordt nageleefd.

Aanvankelijk had hij voor de tegenhangster van de hoofpersoon de moddervette, bisexuele Xaviera Holwortel in gedachten, maar bedacht zich net op tijd, anders ging het zo ruiken in het verhaal als zij op de meest onverwachte momenten haar dijtjes spreiddde als de automatische slagbomen bij een overweg.
Zo kwam hij uit op een onderwijzeres uit het kleine vergeten café aan de haven van Schubbekutten nijeveen, die haar stille verdriet zit weg te drinken in Het Vergulden Okshoofd.
In wat weinig meer dan een lintbebouwing is laat onze auteur een bonte stoet historische en fic tieve halve zolen, notoire dorpsgekken en sexueel geperveteerden voorbij trekken, die met elkaar voort durend conflicten uit vechten bij de dorpspomp met de klomp in de hand. Wij maken kennis met de in- en inkeurige Ollie Olieman, een stevige innemer van spiritualiën, Zoë Zoogdier, Fokke Flitspuit, Beertje van Ballegoyen en de Baron W.C. Cloot van Neuckema, die na een dozijn borrels waar hij komt het eerste nachtsrecht op eist en lodderig in de richting van de bardame loenst.

Het gezelschap zal uitgroeien tot een duivels genootschap. Alleen Fred van der Wal blijft overeind als de Good Guy, die streeft naar harmonie, vrede, gerechtigheid en de totaal gewetenloze Otto Oksel baaij als zijn donkere schaduw, die als tegenhanger voor dood en verderf zorgt, anders viel er in het ingeslapen kutdorp Kats helemaal niks te beleven.
Hoewel het geen winst verlies rekening is gaat de kassa toch uiteindelijk rinkelen en draait het uit op een win win situatie voor de edele hoofpersoon. Er ontstaat in het zootje ongeregeld toch een zekere rangorde.
“Het recht van de sterkste is niet voor niets ontstaan, anders kon je als enthousiaste SM-er wel inpakken met je pretpakket en als Wanderbursch naar elders vertrekken,” zegt Fred bedachtzaam en glimlacht vaag.

“Het eindeloos te variëren spel van lust en pijn noem ik in goed Nederlands The Pain and Pleasure factory. De lust tot overheersen en onderwerping komt voort uit oeroude vergeten rituelen van uit de voortijd. De prehistorie dus. Toch heeft het niets met bloedwraak of asociaal gedrag te maken. Zo van; ik schop de ribben van een bouvier door zijn vacht naar buiten, trek de brandende kolenhaard van de muur en kwak die over het balkon van twaalf hoog naar beneden op een klein, allochtoon meisje dat net van het suikerbeest komt en dan kom jij weer terug met zes woest bebaarde mannen op gouden puntmuilen met kromzwaarden om mijn vijf katten af te maken, mijn kleine zusje in bad te verdrink en, mijzelf te castreren zonder verdoving als in dat verhaal van Ian McEwan en de werkster onder de keukentafel te pakken en een stevige veeg met je venerische lul te geven tijdns het rol bezemen en nillfisken.
Je hebt dan een aardige verhaal lijn te pakken en dat kan altijd eindigen als In Cold Blood van Tru man Capote dat alles en iedereen kapot gaat die op twee poten rond loopt. Zo kan een moder ne samenleving functioneren.
Dat we toch in de extreme SM situatie naar een systeem van Checks en Balances zoeken, net als in een democratie is eeen prachtig terugkoppelmechansime dat voor een tegenkoppel zorgt. Schommelen om de norm met een bandbreedte zo breed als de boulevard in Knokke Le Zoute.
Je vraagt je af of de mens een sociaal wezen is. De socialisten zien de mens ten onrechte als groeps dier dat alleen in de meute zich waar kan maken en vooral niet boven het maaiveld uit mag steken want we zijn allen gemene broeders des levens, hč.
Gotsijdanck ben ik een loner en een individualist, die net als de bewoner van de Rocky mountains zegt: ‘Ma heart lies in the Rockies daar bij de Tokkies’. De Beverly Hillbillies dus. En Beverly is een echte hoerennaam.

Achter het obscene taalgebruik van Fred van der Wal zit een diep religieuze filosofie. De taal, zo legt onze artist uit is een pars prototo voor het geweld in al zijn vormen. Het is een middel om ver baal geweld uit te oefenen en fysiek geweld te voorkomen. Een beetje zoals de gapende leeuw in The Lion Sleeps Tonight van Wim Ooh Wčh Wim Ooh Wč.
Het is niet alleen maar verbaal geweld, gevloek en scheldpartijen over en weer in het proza van Fred van der Wal alhoewel de doorsnee schoolmeester al snel zijn weinig melodieuze fluit aan de wilgen hangt als hij weer een collegaatje moet begraven in één of ander Fries gat in de grond. En daar zijn de collegaaatjes ook voor om gewoon onder gespit te worden op het kerkhof der verge telheid, dat ommuurd is met het hek van de zwijgzaamheid. De stenen spreken missschien in de Grote Pyramide van Gizeh, maar de doden in Dead Man’s Alley niet.
Tirades die afgewisseld worden met Elizabetheaanse volzinnen? Overbodig. Nee, dan het kale taal gebruik van Bukowski of het powetiese proza van Fante.

 

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: