Skip to content

Was ie maar een thee muts, maar hij is een slaapmuts! Wie? Huub Mous natuurlijk, die het opneemt voor iedereen uit het kunstenaarsplantsoen die hem een pauwenveer in zijn reet steekt!

juli 17, 2017

EN WAT IS DIE DRS. MOUS ME TOCH OUD GEWORDEN MET DIE COLA FLESBODEMS IN DIE OVERSIZEDE BRILMONTUUUR!

15 april 2007 op 19:56

ids w. die boerenlul is toch ook een eerste klas kutkunstenaar

henk van der veer 18 april 2007 op 20:30

Paar dagen nyt op dyn loch keken Huub, sien dêrom earst nou de oneliner fan Fred van der Wal. Mut der wel om gniize, Ids Wiersma skriëft oans Fred. Fout Van der Wal, Huub dy het ut over ut tempeltsje fan Ids Wiersma, mar over de katedraal fan Ids Willemsma. At je skelle en rache wille, kòp der wel un bitsje bijhouwe!!

henk van der veer 19 april 2007 op 08:55

Huub dy het ut NYT over ut tempeltsje fan Ids Wiersma…

fred van der wal 19 april 2007 op 09:47

ach, wat, weettikveel, die Fryske Keunstners, het is allemaal een pot nat, volkomen oninteressant, aggenebbisj, behalve als je daar zoals Heer Huub de maatschappij een stuk brood mee moet af dwingen. Ja, dan piep je wel anders, eventueel in het Noord Duitse dialekt dat Fries heet en alleen door de varkens wordt gesproken

henk van der veer 19 april 2007 op 11:59

Lêch mij us út Fred van der Wal wêrom datstou Fryske Keunstners allemaal één pot nat fynst en ‘ volkomen oninteressant ‘. Bin oprecht benijd naar dyn mening!

fryndeleke groet,

Henk van der Veer

fred van der wal 24 april 2007 op 19:02

Beste Henk,

Ik heb 24 jaar in friesland gewoond, de tegen werking werd zo groot o.a. vanuit de friese kunstenaars club Fria, dat ik in 2002 ben weg gegaan, maar ook gebrek aan medewerking vanuit Keunstwurk waar ik enkele jaren n.b. werd uitegeschreven als beeldend kunstenaar in de negentiger jaren terwijl ik meer dan 250 ten toonstellingen in galeries en musea op mijn naam heb in Europa en de V.S. De Leeuwarder Courant schreef mij een brief en een email dat mijn werk geboycot zou worden omdat-let wel- zij wel achter mijn werk stonden, maar niet ach ter mijn persoon, alsof een kunstredactie niet onafhankelijk van de persoon over het werk moet oordelen! Het kwam neer op een Berufs verbot en de laffe, Friese galeriehouders en tentoonstellingmakers, die kruipen voor de Leeuwarder Courant weigerden mijn werk te exposeren. In 1983 is ter mijner huize de kunstenaarsvereniging Fria opgericht. Toen de zetels op het fluweel van de overheid waren verdeeld werkte het bestuur onder leiding van de kwaadaardige bochel Ger van Norden en de stiekeme corsetdrager Frits Stauthamer mij uti de vereniging onder aanvroeing van de rancu neuze wandelende doodskop Chris Fokma. Ik ben indertijd bedreigd door Friese kunstenaars als de linkse fascist Siep van der Berg, mijn huis zou in brand worden gestoken, betontegels door de ruiten gegooid en hij zou wel eens langs komen!

De Friese halftalenten en gefrustreerde rancune lijers namen het mij ongetwijfeld kwalijk dat ik uit Amsterdam afkomstig ben. Een stad waar ze huizenhoog tegen op kijken maar er zich nooit staande zullen kunnen houden als provincialen.

Ik kan zo nog wel even door gaan, maar denk dat het zo wel voldoende is. Misschien zal het U plezier doen dat ik in nov. tentoonstel in het Grand Palais en Parijs, dat is toch net iets anders dan het Frysk Skildershus waar dilettant en als Koos Zwiers, Wim Kroon en Joost Schmidt hun geklungel ophangen. Ik ben lid kunstenaar van het Amsterdamse Arti et Amicitiae en het Haagse Pulchri Studio, de Nederlandse Kring van Tekenaars en hier in Frankrijk van Le Groupe Nevers en lid van de Salon du Dessin et de la peinture a l’eau sinds 2007. Ik denk dat een en ander voor zichzelf spreekt. Mijn ervaringen met de Friese kunstenaars en galeriehouders zijn zonder uitzonderinge zeer slecht. Aan wie denkt U dat het ligt?

fred van der wal 2 mei 2007 op 09:17

het is soms niet eens zo slecht wat die Huub Mous schrijft. Enige waardering is op zijn plaats.

fred van der wal 20 juni 2007 op 10:19

toch blijft ook hij een theemuts

fred van der wal 1 juli 2007 op 20:20

ik ben zelf helemaal geen theemuts!

fred van der wal 16 mei 2008 op 13:35

Was ie maar een thee muts, maar hij is een slaapmuts! Wie? Huub Mous natuurlijk, die het opneemt voor iedereen uit het kunstenaarsplantsoen die hem een pauwenveer in zijn reet steekt!

fred van der wal 6 februari 2010 op 18:39

En wat is die Mous me oud geworden met die colaflesbodems in die Oversized brilmontuuur, die man staat al lang met één been in zijn graf. En wie staat er straks strontlazerus op zijn kist te dansen? Wie?

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

