Skip to content

Toch is dat niet voldoende om te publiceren, want op één been kan de schrijver niet lopen, noch op één zin! (deel 4)

juli 17, 2017

4 nov.1997, dinsdag.

Beste P. en B. (deel 4)

EN ACHTER DE HELPDESK STAAT ME DAAR GOTBETERT MAREIKE G…DIE MIJN BUURVROUW WAS JAREN LANG IN HET ATELIERGEBOUW AAN DE TWEEDE NAS SAUSTRAAT 8, MAAR NOOIT HEB IK HAAR BEGEERD OF GEHEIME SEKSJUWELEN GEDACHTEN OVER HAAR GEKOESTERD WANT DE CHEMIE WAS ER GEWOONWEG NIET EN ALS ER GEEN CHEMIE IS HOUDEN WE HET DROOG, DUS HET KLIKTE VAN GEEN KANTEN…MAAR DAT WAS TOCH WEL EVEN SCHRIKKEN!

IK HOEFDE DAAROM OOK NIET DIE VIJFTIGER JAREN TOPHIT VAN FABIAN TE GAAN   ZINGEN: TURN ME LOOSE

Drank is vergif, zeg jij altoos, maar wat moet een mensch anders dan met zullie zijn leven? Grote stukken van de nierschors spoelen los, scheuren zich dwars door de pisbuis heen zo het riool in,dat weet een ieder met meer dan zes jaar lagere school.Vertel in een volgend schrijven meer over jezelf en je geheime gedachten, zodat ik de andere ex-medeleerlingen van die kutkweekschool een en ander kan mede delen over je ontaarde, geheime seksjuwelen leven .Ook als je helegaar niks mee maakt op dat gebied wil ik het graag weten, want dan kun je altoos nog worden bijgezet bij het bestand a-seksjuwe len,die tot het meer vergeestelijkte tiep behoren,als je begrijpt wat ik bedoel.Persoonlijk,al zeg ik het zelf,houd ik helemaal niet van dat vreselijke werk van die patjepeeër A. die het met de Euro parlementariërster H., dat ouwe takkenwijf in de Privé doet, die behoort tot de categorie  loopse teven die door iedere lulhannes met de elfde vinger zonder nagel te lijmen is.Geef mij maar Pyke Koch,A.C. Willink en Coorte.Daarbij komt dat ik een rabiate haat koester jegens alles wat proletaries plat praat, zoals die proleet Jan S. Klassieke kunst. Herfsstijloos der eeuwen. En geen Ku(ns)t met peren.

Dat komt vermoedelijk door mijn jeugd bij mijn grootouders,grootindustriëlen die in Amsterdam-zuid woonden in een prachtig,groot huis in een stille straat,overschaduwd door de paapse Obrechtkerk,vlak bij het Vondelpark.Ik ben nu eenmaal niet voor de kat ze kut in een achterbuurt opgegroeid!Ik ken de kolleeggaatjes van haver tot gort uithangbord,die het verschil niet kennen tussen kunnen en kennen, leggen en liggen,waarheid spreken en liegen,met altoos een pakkie sjek half hangend uit de kontzak van de morsige spijkerbroek en dan zal jij zeggen als salonsoosiejaallistiese linkse rakker dat het geen schande is, maar onderdehand.Als ik dat soort tegen kom hou ik altijd mijn jatten op al mijn zakken, want je weet maar nooit met representanten van de arbeidersklasse.Het soosiejaal failliet is geenzins een voorwaarde voor het kunstenaarsschap;eerder ben ik geneigd het omgekeerde te moeten verdedig en.Verleden week woensdag bracht ik een onverwacht bezoek aan Amsterdam om een kunstwerk op te halen van een tentoonstelling in het gebouw van Arti et Amicitiae.Achter de helpdesk stond Mareike G.,vijf maal winnares van de koninklijke subsidie voor de schilderkunst want haar leraar zat in de jury.Van 1973 tot 1978 had ik een atteljee naast haar studio en inziedenteel dronk ik koffie met haar, waarbij ze de gewoonte had haar achterpoten ongegeneerd op tafel te leggen zodat ik recht in het wol lige kruis van heur zelf gebreejen majjoo kon kijken zonder een zweem van wellust, nieuwsgierig heid of seksjuwelen opwinding bij mij zelve te bespeuren.Om een lang verhaal kort te maken:ik had Ma reike 20 jaar niet gezien.

Ze zag er door de alcohol aangetast uit met haar gegroefde,rode,hogebloeddrukkop en ik overwoog een moment om te vragen of ik haar mocht photographeren,bij wijze van document humain,of zoiets.Weet ik veel! Ik lul ook maar wat! Bonjour Tristesse, dacht ik bij mijzelf.

Het leven is een gigantiese schijnvertoning,beweer jij,maar je hebt het bij het verkeerde eind. Loslaten,broeder!Loslaten!

Ik bezocht bovendien het Rijksmuseum waar mijn voormalige minnares Karin K. op de textiel restauratie afdeling werkt, maar ik zag haar deze keer niet in de wandelgangen Gobelins uitschudden .Je kunt niet alles hebben! Wat kan ik er aan toe of af doen? Produceren op gezette tijden,dat is het probleem van de artiest en niet de pvda,dat is de partij van de heilige voetbal,het schorriemorrie en het loeiende gepeupel met rammelende kratten bier.Ik ben er trots op nog nooit met een demonstraatsie voor of tegen de Amerikanen in Fietsnam te hebben meegelopen.Wel heb ik,in onze arme periode twee verkochte zeefdrukken voor zeshonderd gulden ter beschikking gesteld van het medies kommiet tee Noordvietnam,omdat ik dat,ondanks de dalles, de merode en de finantsiejele gallemiese waar we zelf in zaten,zeer nuttig vond en ik hoop dat tenminste een paar kleine,half verbrande fietsnammeesjes er een nieuw velletje voor hebben gekregen.In den eeuwigheid zal het allemaal duidelijk worden,maar daar geloof jij geen reet van als agnost, die bij de Grote Opruiming volgens SGP aanhangers gelijk de hel in worden gekieperd met kop en kont.Uit dien hoofde ben je een meer dan beklagenswaardig persoon,laat ik je dat vertellen.Schier alles voltrekt zich buiten jezelf om,maar wat geeft het!Zoals je weet ben ik gevaarlijk krankzinnig en kan plotseling op je rug springen als je je omdraait, dus leg de messen set liever even weg en de koperen kachelpook ook, opdat ik mij kan beheersen, want je weet het maar nooit met mij met die artiesten.

Ik ken toevallig een zeer aantrekkelijke vrouw uit het Arnhemse waar allemaal prachtige, losbandige vrouwen wonen door die akademie goed in de verf gezet, met kool omrande ogen, lang haae, het sierraad van de vrouw, heel wat rimmel, en fel oranje blanje bleu lippen, gotzijdank zwarte kleding waar ik toevallig op geil en geweldige spannende lingerie met speel openingen waar ik zo tuk op ben dus ik ben weer eens een gegezegend mens met die doorgewinterde stoeipoes die net als ik ook van perziken houdt en nog een interessante vrouw, die hoge ogen gooit…maar laat ik voortaan vooral geen namen noemen en er liever het zwijgen toe doen. Read my Lips: My lips are sealed Folks!

 

 

 

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

