Skip to content

Toch is dat niet voldoende om te publiceren, want op één been kan de schrijver niet lopen, noch op één zin! (deel 2)

juli 17, 2017

28 sept.1997.

Beste P. en B. (deel 2)

Ik weet dat je veel liefde voor de hulpeloze medemens koestert,maar het is zo breed als het lang is. En vice versa.Zonder gelijk CP 68 te stemmen of Volk en Vaderland te lezen is het toch te dol voor woorden dat het dicht bevolkste land ter wereld analfabete,naar koes-koes stinkende woudapen importeert die lezen noch schrijven kunnen,over dertig jaar nog geen woord Nederlandsch  zullen spreken,laat staan schrijven ,ondanks intensieve bijscholings en omscholingsprogrammas en de hele dag als een kudde apen gehurkt voor de Turkse uitzendingen van de satelliet ontvanger tesamen hurken op staatskosten.Geld ,dat jullie,maar ook wij kunnen opkotsen via het meedogenloze belastingstelsel van de soosiejalisten zoals Kok,die met het jaar meer op die opruier Joop den Uyl gaat lijken.(Ik rij honderd als de uil opdondert!)Kan mij wat verdomme,zul je zeggen,totdat je in een kundig rechtop gezette HIV besmette injectienaald trapt bij het uitlaten van jullie kennel afgetrainde Bouviers.Het zal mijn tijd wel duren,zul je voorts onverschillig zeggen,maar onderdehand!Als de lappen vlees van het karkas rotten piepen zullie wel anders!Wie?Nou,zullie en zo!Het komt niet alleen allemaal door het los laten van de algemeen gangbare,fatsoenlijke,christelijke moraal,maar vooral door de homonisering van de maatschappij.We stevenen af op een Sodom en Gonorrhoe van heb ik jou daar!”Daar spreek je een waar woord”,kun je wel zeggen bij jezelf.alvorens tot inkeer te komen.Brand geblust!Gij zoete harp,gij schelle fluit!Wie het een is of het ander gelieve jelui zelf uit te zoeken als het maar geen citers of simbalen zijn,symbolies gezien dan,want die geven zoveel geluid.Denk ook eens om de buren!Hoe staat het met de tanden en kiezen?Is Wilhelm Westermann nu al helemaal zo kaal als een biljartbal?Ik vermoed overigens dat Femmy de S. uit de snoepdoos psychedelica van haar farmaceutiese echtgenoot snoept.Die nietszeggende,holle,afwezige blik in haar lege ogen zeggen mij genoeg en haar belangstelling voor astrologies wichelen doet er alleen nog maar een schepje boven op.Het is een toverkol,net als Ina de Haan,maar die is meer de boze heks uit de sprookjes van Grimm.Het verleden,dat weet wat!Alles moet weer worden zoals vroeger,dan komt het allemaal weer goed.Zeker weten!

3 nov. 1997.

En als zodanig weer zes maanden verder dan toen ik deze zendbrief aanving.In de achterliggende maanden plus minus dertigduizend gulden winst op een pakket aandelen van een ton gemaakt en zonder er een sodommieter voor te hoeven uitvoeren en zullie van de onderwijzersopleiding dachten altijd dat ik bijkans achterlijk was!Zo zie je maar weer hoe achterlijk.Vanwege mijn welstand heb ik dan ook drie maanden geleden een 200 Mhz MMX multimediacomputer gekocht voor zeveneneenhalf duizend ballen,bomvol software en onmiddellijk de eerste avond al zette ik voor een Gigabyte extra share- en freeware op de harde schijf.Allemaal tot Inas stomme verbazing.,die niet verder komt dan een spelletje patience.Wijven,jongen, wat zien ze d’r in?Soms denk ik ook dat ik maar homo word! Een mooie jongen die mij dat kan uitleggen.(Met monomaan mompelend stemgeluid schoffel ik langs de heirbanen des levens,van welk concert niemand een program krijgt in ze maag gesplitst,bij voorbaat dan,zal’k maar zeggen.Soms blijf ik staan bij een kruising,een ijzeren draaibrug of leun over een ijzeren hek,simbolies gezien dan.En altijd weer verschijnt die middelbare heer in regenjas,uiterst net gekleed,naar mijn schatting slechts een jar of zes ouder,met een opengevouwen,zwarte paraplu-hoewel er volgens het weerbericht als door een wonder op zijn plek het komende etmaal geen regen zal vallen.Er is aan zijn verschijning zoiets ongewoons,dat ik wel kan,maar tochniet wil,duiden en dat tegelijkertijd zowel mijn diepe weerzin als hevige begeerte opwekt,omdat hij goed gebouwd,recht van lijf en leden,atleties,dankzij eindeloze zomers berg beklimmen en heeft een onregelmatig,intelligent,vogelachtig profiel met een mond waarvan de dunne lippen dwingend de mijne zoeken en zijn ene hand mijn zijden bloese los maakt en de andere bezit neemt van mijn geslacht.Zijn haar zit onberispelijk in een koep geknipt,de donkerblauwe das met paarse daspeld zit precies goed en al zijn kleren,alsmede het schoeisel aan zijn bronzen voeten,lijken nog geen etmaal geleden gekocht.Het ondergoed dat hij draagt is degelijk en fantasieloos en hij is net gedoucht.Het maakt wat volgt gemakkelijker en vanzelfsprekender dan dat hij net als N. naar belegen shag ruikt en broodje ongewassen lullenstank in dat paradijs dat tussen zijn dijen ligt met zich mede draagt.Een normaal mensch vraagt zich af waarom zijn wijf nog steeds bij hem is. Het kwam niet bij hem op,dat men toch wel elkaars petite histoire en afkomst diende te weten,alvorens de daad bij het woord te voegen en binnen tien minuten zich met elkander geslachtelijk te verenigen.Ik vertelde hem in een nutshell mijn geschiedenis, maar pas na een aantal indringende,nadrukkelijke vragen mijnerzijds,verstrekte hij mij de door mij gevraagde gegevens,zoals;weet je wijf wel waar je aan begint?

(wordt  vervolgd)

 

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

