Skip to content

Al tientallen jaren kom ik als gearriveerd kunstenaar om inspiratie op te doen in Parijs en ga dan eten in Le Select, La Coupole of me vol gooien in Les deux Magots

juni 27, 2017

 

IMG_1194.jpg barones 3Al tientallen jaren kom ik als gearriveerd kunstenaar om inspiratie op te doen in Parijs en ga dan eten in Le Select, La Coupole of me vol gooien in Les deux Magots, waar je Sartre zijn Meester werken kon zien  schrijven met zijn scheve kop en in het verleden Elsa Triolet, Andre Gide, Jean Giraudoux, Prevert, Hemingway,Picasso, die zijn priemende kunstenaarsblik in de spiegel aan het oefenen was, want dat kwam hem niet zo maar aanvliegen, die wasbever Simone de Beauvoir en Francoise Mallet-Joris niet
over te slaan bij het koek happen.

En niet natuurlijk de surrealisten onder leiding van dictator Breton, laten we ook niet de Prix des Deux Magots niet vergeten die verleend werd aan Raymond Quenau, Antoine Blondin, Simenon en Fernand Pouillon, die net als Fred van der Wal zich de Long Drinks
Alcoolises goed lieten smaken en de Dom Perignon over de tong liet rollen,
flessen van in de vroege jaren tachtig al 700 Francs en als een echte patser had
ik een stoot poen in mijn portemonnee die me de kontzak uitbulkte, dus je zag in
1981 knappe, Franse wijven aan de bar met een blik in de ogen van “De Bink met de tiet vol met poen is eindelijk binnen” en dat is toch echt net iets anders dan als subsidie vretende provinciale kunstartiest ergens in een goedkope ballentent gaan vreten in de
bush bush tussen het bloeiende koolzaad om het lastige artiesten vrouwtje tevreden te houden, anders laat die zich weer door een andere kunstartiest pakken of door de buurmand die soms dieper gaat dan een goede vriend, want zo zijn onze manieren!

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

