Skip to content

Verder bedreigd met twee aangiftes bij justitie dankzij mijn proza door een mevrouw uit Voorthuizen die ik nog nooit gezien heb sinds mijn tweede levensjaar en zich mijn biologische moeder noemt

juni 20, 2017

Kunstenaar van de maand’ door het bestuur van Pulchri Studio te Den Haag en een ere tentoonstelling aangeboden, die ik heb afgewezen. Niet uit bescheidenheid, welneen,maar uit praktische overwegingen. Het stelt verder niets voor, denk ik. En hetis in de zomer en dan ben ik liever niet in Den Haag. Verder bedreigd met twee aangiftes bij justitie dankzij mijn proza door een mevrouw uit Voorthuizen die ik nog nooit gezien heb sinds mijn tweede levensjaar en zich mijn biologische moeder noemt en door een gereformeerde ex-tekenleraar uit Kampen (M., hij stond pas in de EO gids omdat hij zich eerst van Jood tot christen en nu weer bekeerd had tot Messias belijdende Jood, om in depubliciteit te komen) , die ik ?een verkeerd uit gepakte, gefrustreerde, niet al te koosjere, Jiddiesje gehaktbal’ noem in mijn interessante diep menselijke verhandelingen en zijn onappetijtelijke, kijven de vrouw betitelde als een boven maatse schopschijf kunste nares van twee meter hoog met uit klei opgetrokken bespat aderde biljart poten’. Hij beweert dat het allemaal niet waar

is en zou aangifte doen bij de politie. Ik heb hem aange raden dat vooral te

doen. Niets op gehoord dus. Beiden zijn leden van de vereniging Chris tian

Artists waar half talenten en knoeiers lid van zijn. De directie, R. en L.

kwamen we regelamtig bij op bezoek, maar sinds ik hem mailde dat ik hem lid

wilde maken van de BVKK (Bond Van Kriste lijke Klootzakken) niets meer op

gehoord. Hij mailde mij namelijk dat het betsuur van die club grote bezwaren

tegen mij en mijn werk had vanwege mijn ? ruwe taal, onbehouwen manieren, drank

zucht en aanvechtbare levenswandel’. Sommigen weten nog meer over mij dan ik

zelf en I. bij elkaar. Knap werk. Ze zijn hier dus niet meer welkom. Verder is

hier net een cv installatie aangelegd en in werking. Gelukkig kunnen we

Nederland 1,2,3 en de rest ontvangen. Op internet kan ik zelfs de Leeuwarder

Courant, het Friesch Dagblad, Nieuwsblad van het Noorden en de Grouster courant

lezen. Soms reageer ik op een artikel of regeert iemand op mij. Tot mijn grote

vermaak soms met de meest onzinnige laster- en leugenpraat over mijn vermeende

activiteiten. Ik speel graag voor de Bad Guy en het Onbegrijpelijke Zeer

gevaarlijke Onberekenbaar Psychopaatje, maar vooral niet voor Psychopatiese

Paljas of Droefgeestige Druiloor, dat laat ik over aan de leden van Christian

Artists. Ook een sport. Op mijn web log zet ik regel matig zeer absurde verhalen,

soms te groof voor woorden, dus lees ze maar niet, anders is het laatste

sprankje geloof in mijn integriteit helemaal weg. In mijn verhalen ben ik qua

sub ject matter beinvloed door de Amerikaanse auteur Charles Bukowski, die in de

sixties in de Underground pers begon. In de barokke schrijfstijl mij eigen ben

ik echter helemaal niet door hem beinvloed. Zijn taalgebruik is van een kaalheid

en economie die treft. Geen woord te veel, terwijl ik juist houd van een omhaal

van woorden. Ook in het Neder lands is Bukowski al lang vertaald. Uitg. Bezige

Bij. Post kantoor is zeer vermakelijk. Hiermee werd hij internationaal beroemd.

Er wordt geen gore taal in gebruikt. Begin sept. 2005 zijn we op bezoek geweest

bij een ex-klasgenote uit ?t begin van de zestiger jaren, Marlou in Haarlem en

dat was wel heel leuk. Vroeger een van de mooiste, mediterrane meiden van de

school, van Joodse af komst, nu ook al weer een zeer middelbare dame met een

scheiding achter de rug en een wild leventje vol Wein, Weib, Mann und Gesang.

Het merkwaardige is dat ik haar altijd blijf zien in gedachten als dat spontane,

jonge, frisse meisje van toen. Zal ook wel weer een ernstige af wijk ing zijn.

Moet kunnen allemaal. Heb overigens nooit iets met haar gehad omdat ik indertijd

bezet was door een streng gereformeerde, maar spannende, zeer aantrekkelijke,

intelligente, tamelijk zelfbewuste, drie jaar jongere, goed gebektedominante

dame (klasgenote) , die als haaibaai wist wat goed voor me was (veel kerkbezoek,

Youth For Christ weken, Navigators conferenties en Bijbel studie) en me bewaakte

als een hellehond. Na drie jaar heb ik mij met veel heisa daar van kunnen

bevrijden om enigszins uit de band te springen een jaar of vier om de schade in

te halen. Nog re gelmatig keert een en ander terug in de vorm van beklemmende

nacht merries, die dan een scha duw over de dag werpen. Helaas. Voor sommige

dingen is nu eenmaal geen oplossing, daar moet je je dan maar bij neer leggen

dat ?t zo is. Nou, zeg, ik word wel erg persoonlijk, terwijl ik hier in deze

mail van plan was alleen maar lol te trappen ! Een andere ex-schoolgenote, Coby

  1. kwam ik na twintig jaar weer tegen op een expositie in Alkmaar in 1988. Ik

ben indertijd in 1966 kort met haar bevriend geweest. Ze vroeg toen of ik wist

wie ze was.

‘ Natuurlijk,’ zei, ?Coby B.’ Ik was die dag in het gezelschap van Karin, een op

Audrey Hepburn gelijkende, wat ondeugende mede werkster van het Rijksmuseum,

waar ik een half jaar een relatie mee had. Haar overleden echtgenoot was een

surrealistische schilder en ze heeft nog een relatie gehad met een schilder van

Galerie Mokum waar ikw el eens bij thuis kwam. Het is een klein kring etje. Ik

houd trouwens van tiepes die niet helemaal deugen, mits van de vrouwelijke kunne,

anders niet. Adressen uit gewis seld met Coby en sinds die tijd zijn we bij haar

en d’r tweede echtgenoot regelmatig op bezoek geweest. Ze heeft een moeilijk

leven achter de rug, twee kinderen overleden, echtscheiding, de hele mikmak. Zo

nu en dan zien we haar met echtgenote, meestal maar kort. De relatie is

inmiddels wat tanende. Je bent met sommige personen nou eenmaal op een gegeven

ogenblik uitgeluld. Pardon, uitgepraat. En ze sturen jaloerse briefjes terwijl

ze het zelf dik voor el kaar hebben. Kappen die hap ! Zo blijven we bezig .

Verder heben we de sleutels van een huis van kennissen van ons uit Haarlem, een

leraren echt paar, zodat als het streng gaat vriezen we daar de kachels aan

kunnen zetten en de boiler dienen af te tappen. Hij bood mij daar geld voor aan

maar dat heb ik afgeslagen. Het is ene kleine moeite. Hun huis ligt op 9 km.

afstand. Het merk waardige is dat we in de korte tijd dat we hier zitten meer

kennissen en vrienden (alhoewel ik dat een erg groot woord vind) hebben dan in

25 jaar bij die Friese klootzakken. Snap er weer eens niets van. Ik hoop nooit

meer terug te keren om in Friesland te gaan wonen. Hooguit in Drenthe.

Zandgronden hebben mijn voorkeur. Ik heb wel weer erg veel verteld .

 

13reacties

 

Pit 09-10-2008 10:03

 

Je hoort jezelf wel heel graag lullen.

 

Fred van der Wal 09-10-2008 10:23

 

Ach, wat, Pit! Vroeger had je de actie “Met Pit Op pad” een bedel actie voor de

protestantse kerken, daar kon ik nog ten dele inkomen, maar met jou ga ik nimmer

op pad! Dag Pit!

 

Ondeugendzoenvissen 09-10-2008 11:31

 

HA

MY

DARLING

DARLING…

BEN

JE

DAAR

LIEF

DIER?

 

Fred van der Wal 09-10-2008 12:55

 

Zoenvissenkampioene

Ik ben er weer

plicht roept

tekening!

dank voor teken van leven

 

 

Karin 09-10-2008 16:24

 

Onleesbaar.

 

Fred van der Wal 09-10-2008 17:27

 

Ach, mensch

zet dan je leesbril op je gok

en die photographie

zeker een camera uit de dump

 

Klaverblad 09-10-2008 17:43

 

Vermeerdert men kennis, dan vermeerdert men smart Ik houd me dan ook van de

domme..

 

Fred van der Wal 09-10-2008 17:46

 

Hè,hè

De kogel is door de kerk

eindelijk een Oud Testamentische

goede raad

van Klaverblad

Lang Leve De Dommen

Volledig mee eens

weg met de insellekstjuwelen

die al te snel vervelen

 

Fred van der Wal 09-10-2008 17:47

 

Die karige Karin solliciteert naar een gezonde IP ban ik ben trouwen allergisch

voor mannen en vrouwen met dikke donderkoppen

 

Martijn 09-10-2008 19:21

 

Beste Volkskrant-blogger,

 

er is een nieuwe reactie binnengekomen op uw bijdrage.

 

fred van der (w)alibi 09-10-2008 19:35

 

Grapje, Martijn????

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!

HAHAHAHA…

HAHA…

HA…

 

Martijn 09-10-2008 20:37

 

 

Lellebel dat heb je snel

 

Den droeven tijd drukt de

ouden baas met zware last.

Ik uit maar wat ik kan voelen,

das niet wat hem past.

 

De ouderen onder ons, de Fret op het klaverblad, valt menig groter lot ten deel.

En ik als knaapje beleef in heden als vanzelfsprekende nooit zoveel.

 

Als onbenul zonder respect en minder tolerant.

Praat het natuurlijk beter en wat uitvoeriger met de hand.

 

Fred van der Wal 09-10-2008 22:14

 

Martijn

ik begrijp er niet echt veel van

kan aan mij liggen!

enige uitleg is op zijn plaats

 

fred van der wal

 

Woonplaats: Frankrijk

Ik woonde lang in Amsterdam van aug. 1944 tot 1 jan. 1978, daarna 24 jaar in

Friesland en sinds zeven jaar in de Bourgogne en dat is wonen in een grote,

mooie, overvloedige, paradijselijke tuin die zijn gelijke niet kent…ik ben in

mijn leven 20 maal verhuisd en woonde o.a. in Renkum, Amster dam op 5 locaties,

Heemstede, Veenwouden, Bergum, Garijp, Leeuwarden op 2 locaties, Firdgum,

Oldeboorn,Couloutre. Mijn voorouders zijn van de ene tak afkomstig uit Beauvais

en de andere uit Friesland. De Franse tak is verantwoordelijk voor de perverse

inslag en intelligentie van mijn geslacht, de Friese voor het vitalisme, het

door drammen van achter de dijken gekoppeld aan een gezonde kijk op de werkelijk

heid. Nee, die Fred van der Wal heeft het geweldig met zichzelf getroffen!

Beroep: kunstschilder/auteur

Hobbies: geen

Man

 

Links

 

isabella’s playground

ateliers fred van der wal

fredvanderwal.kunstinzicht

exposities fred van der wal

literatuur over fred van der wal

zelfportret met luger

fred van der wal curr. vitae

ISIS

fred van der wal blogspot

isis nedloni

FRED VAN DER WAL FRYHOO

fredvanderwal.web-log.nl

you tube

fredvanderwal.vijftigplusser.nl

fredvanderwal.verhalensite.com

moondance

fredvanderwal.unblog

fredvanderwal.de- superster.nl

BlikOpKunst.nl/fredvanderwal

fred van der wal.wordpress.com

fredvanderwal.50plusser.nl

kunstenaars.nu

REALISTENGROEP WARNARS

fredvanderwal.exto.nl

fred van der wal.seesle.nl

fredsmailartist.netlog.nl

marlou witzel

fredvanderwal.schoolbank.nl

arti et amicitiae

LUCASWASHIER

fredvanderwal.debiografie.nl

fredvanderwal.mijnalbum.nl

pulchri studio

fredvanderwal.myspace.com

fredvanderwal.nederlands.nl

kunstpagina.chx

keunstwurk

fredvanderwal.kunstinzicht.nl

fredvanderwal.galeries.nl

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

