Skip to content

De hele dag en nacht gekrijs aan je kop en ik slaap al zo licht! Moet ik dan nog meer lijden?

juni 19, 2017

Ik houd trouwens van tiepes die niet helemaal deugen, mits van de vrouwelijke kunne die een beetje pervers zijn…

2007 sept.

Kort geweest in Friesland in sept., kort, daar wij niet meer kunnen  verblijven in huis oudste dochter die een tweede baby heeft tegen wil en dank. De hele dag en nacht gekrijs aan je kop en ik slaap al zo licht! Moet ik dan nog meer lijden? Heb gevraagd of ze soms een gaatje in d’r hoofd had. Zie nakroost niet als verdienste.

Ben daarom heel verstandig man. Zie niets in babies. Ben te weinig paedophiel daar voor. Om die reden ook niet in het lager onderwijs gegaan waar ik aanvankelijk voor ben opgeleid. Zag niets in bleke brekebeentjes in korte broek met hun ruikende gulpen. Tegen mijn zin die onderwijsakte gehaald, plus een godsdienst dipoma, plus handenarbeid en gymnastiek. Stam uit een tijd dat de eigen wil bij de opvoeder achter de deur stond en wel met een knuppel in zijn hand. Begrijp die strofe nog steeds niet. Gaarne uit leg omdat jullie beiden nu in onderwijs werkzaam zijn en uit dien hoofde vrijwel alles weten. Mijn wan begrip! Komt allemaal door eenvoudige Friese afkomst. Kan er niets aan doen. Wil er ook niets aan doen. Dan is het goed. Een werkende vrouw in huis is een zegen voor de mensheid plus de porte monnee. Beginnen met vier dagen om te wennen en langzaam opvoeren naar zes. I. ging in 1976 volledig werken hetgeen mij tot zegen is geweest maar ook veel werk voor mij met zich mede bracht! Niet getreurd. Een kwaad wief in huus is erger dan een lekkende dakgoot, zo spreekt het Oud Testamentische Boek Prediker! Immers; een dag niet gelachen is een dag niet geleefd zegt een boertige auteur wiens naam ik liever niet noem. De vrouw is niet geschapen voor het aanrecht alleen, alhoewel dat natuurlijk in wezen vanaf het begin van de Schepping met een grote S haar voornaamste recht is en recht aan de vrouw ont leend betekent ook voor haar het loodzware juk van de plichten o.a. om de man te behagen. Ik ketend us mijn geliefde bij voorkeur aan de oven en zet die op standje tien of vouw haar dubbel in de magnetron en stel de stand ontdooien in! Niet echt vrouwvriendelijke? Oh, nee? Wat moet ik dan? En pizzas, kroketten, koude appelmoes, frikandellen of anders gespeld frikadellen, frieten met mayo naise, hmmm…om van te smullen. Persoonlijk zou ik niet anders willen. Ik weet dat Zoenvis bijvoorbeeld wel een hele zak chips leeg eet des avonds laat bij een bel witte wijn als zij naar Pual Witteman kijkt die net zo bleek is als de chips en de wijn.Die kop van Witteman staat altijd op verbeten. Geef mij maar de zoetgevooisde Jeroen Pauw, de womanizer! Heb voor het eerst van mijn leven stukje zalm gegeten. Wist niet dat het zalm was. Al ik geweten had dat het zalm was had ik het sowieso niet gegeten. En wat ik altijd nog walgelijker vond ; stok brood met gerookte paling. Palingen vreten stront! Het viel verder allemaal nog wel mee! Heb neigingen tot braken nog net op tijd kunnen onderdruk ken aan het met champagne overspoelde kerst diner in Subligny omdat ’t zo’n vreemde indruk zou maken op de aanwezigen, die grotendeels uit Haarlem, Heem stede en omgeving afkomstig waren. Vantevoren had ik mijn haar door Ina kort laten knippen, vest met horlogeketting aan getrokken en stemmig anthracietgrijs colbert plus zwarte pantalon en mijn beste schoenen met lederen zolen aangedaan om mee te kunnen met het gezelschap. Geen dames lingerie onder mijn kleding deze keer want dat wordt gauw te warm als de open haard ook nog vol op brandt. Men stelt daar prijs op het vorstenhuis, Napoleon en aan verwante geborneerde kloot zakken. Excusez les mots. De Oranjeklanten lichtelijk onbenullig. Sinds mijn achttiende fervent republikein. Goed dat je het weet. Heb gekeken op Google naar naam Bartlema en vond diverse vermeldingen o.a. de geheimzinnige boodschap : ?Bartlema bedreigt bomen’. Ik vermoed dat de buren zich nu zo bedreigend zijn gaan opstellen dat je hun bomen wilt gaan aanvallen met een bijl. Geval van overmacht. Graag uitleg hoe je het gaat aanpakken. Wil ook wel mee helpen aan destructieve plannen, bij voorkeur in Oud Testamentische stijl, toen er nog gehakt werd dat er spaanders vielen. Goede zaak. Ben in het bezit van twee houtkloofbijlen en twee kettingzagen. Effectief voor het grove werk. Nou, ja, zie maar. Zie ook de horror movie The Texas Chainsaw Murders voor de juiste aanpak. Film overigens niet om aan te zien.

 

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

