Skip to content

De inlichtingendienst van de politie te Haarlem had een dossier van hem aangelegd als potentieel probleemgeval

juni 16, 2017

Uit de erfenis van Bobbie, mijn broer, kreeg ik iets van 7000 gulden als ik me goed herinner want ik moet het nakijken in de paperassen. Bobbie had schulden ter hoogte van een 60000 gemaakt door te frauderen met ontvangen bedragen uit zijn eenmans deurwaarders kantoortje aan de van Oostzaanenlaan 6 te Heemstede bij zijn grootmoeder en tante die een huis voor hem kochten in Alkmaar en toen dat daar mis ging in Haarlem een huis in de Byzantiumstraat. Hij liet daar een zitkuil van olifantenhuid op omas kosten in maken. Het kon niet op voor het verwende jong.

Het huis was door zijn kroegvrienden al snel vernield qua interieur, de zitkuil werd als toilet gebruikt, overal lagen hondendrollen, de voorruit er uit geslagen, dan stapte de drugs gebruikers gemakkelijker naar binnen.

Hij bedreigde mij volgens een bericht van een familielid met moord en doodslag en kwam na een tijd in het gekkenhuis in Vogelenzang.

Hij sloeg ramen van de villa van zijn oma in Heemstede aan barrels met zijn homovriendje en poogde oma van der Wal te wurgen omdat zij tegen hem had gezegd: ‘Jij bent een hele vieze flikker, weet jij dat wel!’.

Zo nu en dan werd hij beschonken slapend op straat of in een telefooncel in elkaar gezakt aangetroffen door de politie Haarlem.

Bobbie was totaal gederailleerd, aan lager wal, verkeerde in een crimineel drugsmilieu en om die reden had ik geen contact met hem na 1967. Een collega (Alet Pilon) van mijn echtgenote vond hem zo nu en dan slapend en stomdronken op straat tegen over een verdachte Haarlemse drugskroeg en heeft toen een kussentje onder zijn hoofd gelegd. Slaap zacht, Bobbie! De inlichtingendienst van de politie te Haarlem had een dossier van hem aangelegd als potentieel probleemgeval. Drankmisbruik mijnerzijds is niemand iets van bekend. Fysieke gebreken ook al niet.

7 reacties

Th Balvers

Ik lees …..het is wrang proza

fredvanderwal

De eerste 25 jaar waren wrang, een verbitterd, moreel en fysiek geweld-dadig milieu, na zoveel jaren te zijn uitgescholden kon ik er niet tegen om bij de dag van opkomst in militaire dienst weer verrot gescholden te worden, weigerde elk dienst bevel en bedreigde de corpscommandant met de belofte zodra ik de kans kreeg hem af te schieten.

Vervolgens tekende ik de volgende dag papieren uit walging om dienst te weigeren. Zomer 1966 kreeg ik papieren op mijn Amsterdamse adres dat ik buitengewoon diensplichtig werd, was te normaal voor S5 en kamp Vledder van bosonderhoud waar ik naar toe wilde als vervangende dienstplicht net opgeheven.

 

fredvanderwal

Robin Arends, Misja van der Wal en Isis Nedloni vinden dit leuk.

Fred van der Wal

Wat een sad story!

Misja van der Wal

deze vrouw is compleet gestoord, en mag wat mij betreft alsnog vervolgd worden wegens het mishandelen en daardoor verpesten van drie mensen-levens. Misdadig is het….echt misdadig…

Robin Arends

Angst regeert als deze verworpene der aarde nog ongestraft moge rond lopen.

Fred van der Wal

Ach dat mens is doodt en begraven of al in de 90 en malende

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

