Skip to content

Auteur dezes werkte zijn leven lang bij een kleinschalig onderneming die lingerie produceerde, gevestigd in de Zakstraat te Haarlem naast Firma Geylvoet & Zonen, importeur van naaimachines met uitzicht op een luukse bordeel waaar nog niet zo lang geleden een afrekening in het crimineele sirkwie plaats vond

mei 27, 2017

Auteur dezes werkte zijn leven lang bij een kleinschalig onderneming die lingerie produceerde, gevestigd in de Zakstraat te Haarlem naast Firma Geylvoet & Zonen, importeur van naaimachines met uitzicht op een luukse bordeel waaar nog niet zo lang geleden een afrekening in het crimineele sirkwie plaats vond

De recente beha bestellingen van de nieuwste modellen belanden in oude dozen met vergeelde logo’s en hun aankopen worden behoedzaam verpakt in roze zakjes met ouderwetse lettertypes als de Bodoni en de Times New Roman verlucht met tekeningen uit lang vervlogen tijden van Er was eens…en ze leefden nog lang en ongelukkig, zoals in het moderne open huwelijk als het cocoonen voorbij is.

Op de toonbank van de beha en corsetten winkel prijkt een folder met een aanstekelijk opschrift:

Indien een korset u hindert,

Zorg dat U uw vet rollen vermindert

Indien een korset uw bewegingen bedwingt

Zorg dan dat U bij Uw orgasme zingt,

Indien een korset uw vormen niet verslankt,

Zeg dan aan de stank je wordt mooi bedankt

Met Uw gelaat fronsend doorgroefd

Is dit omdat u de tweedehands korsetten

van Fred nog niet hebt beproefd

Want dat is alles wat U vanaf nu behoeft

“Ik werk hier nu al bijna zestig jaar in de Aha BehaBraBra Biggie Biggie Bust Business”, zegt Fred van der Wal (68) grijnzend en ontbloot de gele, groen bemoste tanden. Verder oogt hij goed gezond en is van het tiepe op wie de tand des tijds nauwelijks vat gekregen heeft naar het ogenschijnlijk lijkt. Hij vertelt hoe hij in het vak is gegroeid van beha vormgever.

,,Eerst in het magazijn als beha verpakker, later als bandagist en hulp in de winkel bij het tepeldraaien, want de dames willen toch zien hoe de stijve tepels zich tegen de cups aftekenen, dat erotiseert de beha enorm en ten slotte als uitsmijterbakker in de kleine schaft totdat ik de gebakken eitjes serveerde in de cups van nieuwe behas, toen was het afgelopen en moest ik tijdelijk de WW in, maar na een afkoelings periode kon ik weer terug komen.

Toen de heer Totelfiedz Veranneman, de zakenman die de zaak opgestart heeft, twintig jaar geleden voor een krats zijn bloeiende beha business in de verkoop koopgooide, heb ik geen moment geaarzeld en een kredietje opgenomen bij mijn bank.

Ik zit dus letterlijk al zestig jaar met mijn hoofd, mijn hart, mijn geest, mijn gedachten, mijn ziel en mijn nieuwsgierige neus  tussen de borsten om die te cuppen, daar sta ik mee op en daar ga ik mee naar bed.

Hoeveel borsten heb ik niet voorbij zien trekken, nee, zien walsen? Ik weet het niet meer!

Grote en kleine, oude en jonge, dikke en dunne, mooie en lelijke, gladde en gerimpelde, veerkrachtige, lege boterhammen zakkies modellen, preutse en uitdagende brammen, echte en valse jetsers; ik heb het allemaal wel gezien en veel ervan door mijn handen laten glijden, beduimeld  en bepoteld met mijn grijpgrage handen.

Neen, ik vind borsten niet per definitie erotisch. Ik ben in de loop van mijn beha carrière ontzettend beha blasé geworden. Ik kan ze mooi vinden, natuurlijk, maar verder gaat mijn bewondering of interesse niet.

Ik heb liever de verpakking dan het blote tietenwerk.

Als jongeman verbaasde ik me trouwens voortdurend over de grote zorgen die mijn vriendinnen zich over hun borsten maakten. Ze wilden allemaal enorme grote borsten. Joekuls die je naar adem deden happen.

Wel, ik had en heb als man nog altijd kleine borsten, hooguit cup C en dat heeft me nooit of te nimmer complexen bezorgd in de sportzaal of het zwembad. Wel had ik altijd gelijk de aandacht van mannen zowel aals van vrouwen en dat streelt mijn ego als geilneef uiteraard.

Al die siliconen, ik begrijp dat niet. Natuurlijk hoor en lees ik dat mannen zogezegd de voorkeur zouden geven aan dikke borsten. Wel, ik ben een kind van de silver sixties.

En aan al mijn geliefden van vroeger-mannen of vrouwen-  heb ik keer op keer dezelfde vragen gesteld.

Wat een vrouw met grote borsten dan meer te bieden heeft dan een man met kleine borsten? Wat die mannen daarmee dan deden, met die borsten als ze uitgeborsteld waren? En wat ik dan wel niet miste als man met mijn kleine cups?

Weet je wat die mannen zeiden? Dat ze er niks mee deden. Totaal niks. En dat ik dus niks miste. Maar natuurlijk heb je het movie star schoonheidsideaal en volgens de boekjes in de schappen van de supermaarkt heeft de ideale vrouw lange benen, een slanke taille en een flinke boezem.

 

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

