Skip to content

WIE HIER ALS GODLOOCHENAAR BINNEN KOMT WORDT ER ZO WEER UIT GESTOMPT! OOK VROLIJK PASEN! (DEEL 2)

mei 25, 2017

En moet ik dat persisterende, tuberculeuze, natte hoestje van de broodleverancier over het hoofd zien, hem oploskoffie geven, koffie verkeerd, Goudband , rattengif, gelijk afknallen onder het motto Auf Die Flucht Erschossen of gewoon het één en ander in al mijn goedheid en welwillendheid maar het beste accepteren en denken; daar wordt een gezonde Hollandse jongen ook groot van?

En die hartverscheurende, rochelende hoest dan met de volle sputumpotten groengele kwijleballen met pit, de blubberende ondersteken en de klepperende gebittenbakken vol bloed?

Ach, wat kan het mij ook allemaal verdommen! Geef ze allemaal de prikpil in hun roesstbruine sterretje voor zover ze niet als een Gooisch Meisje een gebleekte anus hebben!

Ik zet gewoon de televisie liever aan en zoek tevergeefs naar het programma van die prachtige Brecht van Hulten met haar fijne stemgeluid en de optimale expressie. Ik zou haar wel als Noorse boskat in huis willen hebben in een kooi maar ondanks alles toch regelmatig op tijd voederen en een bak water voor haar neus neer zetten, mits zij mij met mijn SadoMasochis tische inclinatie ter wille zou zijn anders zet ik de taser weer even op d’r intiem, dat moet kunnen in onze moderne maatschappij.

 

De existentiële angst en de daarbij behorende eenzaamheid van het individu is nu eenmaal inherent aan het menselijk bestaan. Je voelt pas dat je leeft als je je van krisis naar krisis voort sleept op je beschadigde achterpoten, de blaren fluks door prikkend om verder te schoffelen, de krukken tot diep in de derde oksels om de voortgang nog enigszins mogelijk te maken en een lucht dat er van het geheel af slaat van uit de liezen en de welgevallige huidplooi van ach teren waar de huid langzaam aan zwart kleurt, dood vlees vol korsten. Het schraapijzer er over heen? Zinkzalf? De ballenschaaf?

Niet te kort allemaal die zooi, maar opschieten doet het niet.

Een slak komt er ook. En dat is niet niks, want pas in zijn falen wordt de mens pas echt mens zei mij laatst nog een dominee art. 31 en wel van de vrijgemaakt griffermeerde kerk buiten verband. Een soort klapband dus, die buitenband. En bestaat Blue Band nog? Ik gebruikte dat kuipje altijd als glijzzalf wanneer er weer een bronstige heer vaan middelbare leeftijd mij als veertienjarige wenste te penetreren tegen adequate betaling. Zo had ik genoeg geld om alle nieuwe Rock ’n Roll platen te kunnen kopen.

De krukken zullen overwinnen, dat zie je toch ook op de televisiebuis. En ik hield ondanks alles toch zo verschrikkelijk veel van die olijke Jos Brink, die met zijn verkreukelde kop al toos de vrouwtjes openlijk belachelijk maakte, de dramaties ogende denker Hennie Huilman en de keurige, vroeg kalende, koningsgezinde, zwaar brillende Jeroen Snel, terwijl ik repu blikein ben en fel kleurig anti Oranje, plus tegen dit vreselijke kabinet dat de V.S. hijgend achter na holt, maar dan denk ik vooral aan De Zingende Zusjes van de Zingende Kraan drijver met zijn pompende arm bewegingen en gebral, waar ik niet langer een voorbeeld aan wil nemen, alhoewel zijn bril er mag wezen. Alleen Paul de Leeuw kan ik niet aanzien, dat is van een platheid waar de kots me van onderen uit via de kolkende antiperistaltische slokdarm kolom naar om hoog schokt tot brakensziek aan toe! Daar helpt geen dokter Kaerel meer aan met zijn wondermedicijn! Haarlemse olie ook geschikt voor de tweetakt.

Het leven is toch al een en al verlies, hoe ouder je wordt des te meer ga je verliezen, vooral degenen waar je zonder voorbehoud mateloos van houdt of van hebt gehouden!

Er is rechtvaardigheid noch troost te vinden op d’aard, dat hoor je ook in die klaagliederen van die vreselijke Schubert waar ik toch zo’n hekel aan heb.

Het enige geluk ligt in de zinnelijke liefde. Lekker aan mekaar zitten. Diep wortelen! De 10000 finger waltz spelen op en in andermans vlees en dan aan je vingers ruiken. Zo veel en zo lang mogelijk van alles uitvogelen in alle rangen en standen maar niet met zijn allen tege lijk, want dan gat het zzo ruuiken in heet kot. Ik ben voor een duo hetzij trio relatie maar meer wordt zelfs mij te machtig. Ik schrik nergens voor terug verder, ook niet voor Het Kleine Huis, want dan hadden zullie maar een groter huis moeten aanschaffen, denk je dan bij je eigen als je dat allemaal aan ziet.

Eventueel ga je verder in het weekend maar op je kop staan als man in dameslingerie voor de broodnodige variatie in de ringen, stroomt het bloed eindelijk waar het niet gaan kan.

 

Ik heb een paar vrouwen gekend met een sensueel gekrulde mond, dat belooft altijd heel wat, plus ogen om in te verdrinken, zo ongeveer als de koele meren des doods, maar toch weer an ders. Gekrulde mond van boven, gekrulde mond van onderen, gekrulde haren, gekrulde zin nen, gekruld van buiten, gekruld van binnen. Daar kun je wel krankzinnig van begeerte van worden door al die krullen waar je gemakkelijk de weg in kwijt raakt. Verder wil ik maaar liever niet over die krullen gaan lullen want daar word ik een beetje draaierig van en ga dan raar zitten wiebelen op mijn plestikken kantoorstoel alsof ik op een buttplug zit.

 

Er is verder weinig anders dan pijn en verdriet op de aardkloot, zo ken ik het gemis om wat nooit werd of in de kiem is gesmoord net zo goed als elke lezeres, want ik blijf natuurlijk toch als nerveu ze schijngestalte een geknakt bevend riet in de kosmiese wind heen en weer wiegen totdat Hij met een grote Ha het gekrookte riet wederom op zal richten, opdat ook ik mij de rug kan rechten.

Zegt de grote Jesaja dat niet zo duidelijk over de Heir der Heirscharen? En wie zijn wij om dan tegen te gaan sputteren? Maar die Jesaja hebben ze voor straf hebben ze dan ook in de lengte doorgezaagd, niet in de breedte, dan hadden ze er veel korter plezier aan gehad. Letterlijk doorgezaagd, niet figuurlijk!

En schreef Jessurun d’ Oliveira niet zo treffend: Scheppen, riep hij, gaat van Au!

Nou dan! En waar blijft U dan met Uw negotie in Uw handel en wandel?

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

