Skip to content

Gelul over ondernemingsplannen en targets die al of niet binnen 5 jaar als kunstenaar moeten gehaald worden; het is toch ook Zum Kotzen? Verkeer ik nou onder boekhouders of artiesten?

mei 25, 2017

Aan madoos@planet.nl

Beste Herman,

Nou, daar zeg je me iets, maar die leden van de ballencommissie….pardon ballotage commissie hebben niks te klagen, ze vragen maar liefst 2 (!!!) maal 12,50 euro voor één bezoek aan mijn huis terwijl ze van dorpjes hier vlak bij komen dus dik geld over houwen en dan nog een glas goeie witte wijn krijgen en dan deugen mijn werken nog niet of juist daarom, zijn de lijsten zwaar kut en de passepartouts te smal want de ware kunstenmaker gebruikt joekels van passepartouts, waarschijnlijk om de beeldende werken nog enig cachet te geven. Laten we er niet omheen lullen; een werk is goed of het is niet goed en dan heeft gekutter in de marge toch niks te betekenen? Gelul over ondernemingsplannen en targets die al of niet binnen 5 jaar moeten gehaald worden; het is toch ook Zum Kotzen? Verkeer ik nou onder boekhouders of artiesten? Word ik ook nog verweten dat mijn werk allemaal op de een of andere Amerikaanse shitkolerekutkunstenaar van likmereet lijkt en vertelt een mevrouw van de commissie mij hoe het op Arti et Amicitiae aan toe gaat terwijl ze daar geen lid van is en ook nooit zal worden en ik als begaafd artiest sinds 1972 lid ben en nooit met iemand een conflict heb gehad, maar dat zijn natuurlijk ook allemaal Amsterdammers. Een mentaliteits verschil waarschijnlijk.

Van dat bedrag van twee maal 12,50 ballotage comissie kosten jij je heen en terug naar Amsterdam en kunt dan ook nog een zak ppetatje oorlog en een paar frikandellen scoren plus de nieuwste Candy, vraag maar aan Joost Schmidt, ex ccollega van mijn echtgenote, dus die staat te popelen om haar een hak te zetten als ex-tekenleraar, daar heb ik ook alle begip voor, want ons kent ons.

Wat willen we nog meer? As ik indirect niet wordt aangenomen-en die kans is 99,999999999%, want ik ken de aaangeboren vijandigheid van de linksharige humane Friese gevoelige collegaatjes- dan wil ik die poen toch wel terug hebben omdat de commissie dan wanprestatie heeft geleverd en een commissie die wanprestatie levert moet daar finantsiejeel maar voor bloeden want daar is de moderne jonge artistieke mensch uitsluitend voor gevoelig toch?

 

met een collegiale groet

Frederik Willem van der Wal

 

From: madoos@planet.nl

Subject: Re:

Date: Sat, 11 Apr 2009 16:33:36 +0200

To: krietak@hotmail.com

 

Geachte collega,

Ik begrijp best wel dat het u frustreert dat het zo lang duurt voordat u bericht krijgt van het bestuur.

De reden is, en daarin wil ik open naar u  zijn, dat er kennelijk in het verleden problemen zijn geweest tussen enige Fria-leden en u. Wat de problemen waren weet ik niet en ik hoef die ook niet te weten, dat was voor mijn tijd.

Dit is de reden dat het bestuur extra wil kijken naar uw verzoek om lid te worden van Fria. Dit heeft dus niets te maken met uw kwaliteiten als kunstenaar.

Het mailbericht wat ik u zond op 8 april was een antwoord -op persoonlijke titel- naar aanleiding van uw opmerkingen over de ballotage commissie. Het zijn leden, die net als de bestuursleden, vrijwillig een taak op zich nemen en deze naar beste weten uitvoeren. Ik vind het geen stijl dat u zo over hun bezoek schreef.

U hoort zo snel mogelijk na dinsdag 21 april (bestuursvergadering) van de voorzitter of van mij.

groet,

Herman van der Made

 

Op 11-apr-2009, om 12:35 heeft fred van der wal het volgende geschreven:

 

Geachte collega,

Zegt U nu zelf; is het niet een beetje merkwaardig dat ik als ex-Amsterdamse kunstenaar met een staat van dienst van hebbikjoudaar, 280 groeps- en eenmanstentoonstellingen in 6 landen, diverse publicaties en lidmaaatschappen van Le Groupe Nevers, Frankrijk, de Nederlandse Kring van Tekenaars , Arti et Amicitiae te Amsterdam en Pulchri Studio te Den Haag geballoteerd moet worden voor een Friese vereniging van euh…laat ik het zwijgen er maar toe doen, want eh, het kan allemaal in mij nadeel worden uitgelegd, begrijp U?

Sterkte er mee,

met een collegiale groet

Fred W. van der Wal

 

Beste Herman,

Dank voor je serieuze mail. Het speelt allemaal al zo verschrikkelijk lang geleden dat ik uit het bestuur trad in 1985  dat is 25 jaar geleden. WIJ HEBBEN DE BALLOTAGE COMISSIE UITERST VRIENDELIJK ONTVANGEN EN ZE EEN GLAS WIJN AANGEBODEN; ER VALT MIJ WEINIG TE VERWIJTEN. MOCHTEN WIJ NIET WELKOM ZIJN DAN NEMEN WIJ DAT VOOR KENNISGEVING AAN EN WENSEN U en de Uwen het beste. Moeten we als collegae alles loodzwaar en met grote ernst opnemen ten aanzien van elkaar? Kan er geen relativerende opmerking van af ?Ik denk ook over mijn eigen werk en positie dan wel heel wat lichter en neem mijzelve niet gaarne al te serieus. Waarom zou ik?

met collegiale groet

Fred van der Wal

 

Aan madoos@planet.nl

Hee Herman,

Toch niet op je puntje puntje getrapt? Kunstenaars onder mekaar, zeg ik maar altijd! Ik ben als vechtsporter nu eenmaal altijd een wilde jongen geweest, bij de wijven zeer getapt en geen soft artistiek mietje, dat al in tranen uit barst nog voor ie een speld hoort vallen, begrijp je, omdat ik nu eenmaal uit de Amsterdamse onderwereld van de Casa Rosso kom in de hoerenbuurt! En ik lust ook een flinke slok! Toch niet bezwaarlijk?

 

met de groeten

Fred van der Wal

 

From: madoos@planet.nl

Subject: Re: RE:

Date: Wed, 8 Apr 2009 20:34:43 +0200

To: krietak@hotmail.com

 

Waarde collega,

Het bestuur heeft het ballotage verslag ontvangen en bespreekt uw beider verzoek tot lid worden van de Fria op 20 april as.

Wij komen als bestuur nl. niet wekelijks bij elkaar.

Overigens vind ik uw  denigrerende opmerkingen over de ballotage commissie geen positieve bijdrage tot een eventueel lidmaatschap van onze vereniging. Maar dat terzijde.

groet,

Herman van der Made

 

Op 8-apr-2009, om 19:52 heeft fred van der wal het volgende geschreven:

 

Hallo Herman,

We hebben die ballotage commissie van jullie op bezoek gehad die uiteraard  zuinig keken en zo hun bedenkingen hadden, begreep ik en het maar niks vonden dat ik ook nog lid was van Arti et Amicitiae, Pulchri Studio, De Nederlandse Kring van Tekenaars en Le Groupe Nevers, maakt niet uit, het zijn natuurlijk deskundigen die er voor gestudeerd hebben, dacht ik zo bij mezelf.

Krijgen we nog een uitslag van het geachte bestuur, anders krijg ik zelf nog uitslag en kom ik met mijn pukkels en de doktersrekening bij de penning meester, hahahaha!

met colegiale groet

Fred van der Wal

 

From: madoos@planet.nl

Subject: Re:

Date: Fri, 13 Mar 2009 19:04:05 +0100

To: krietak@hotmail.com

 

Geachte Frederik en Bernardina,

Ik heb het mailbericht doorgestuurd naar de ballotagecommissie en neem aan dat ze u volgende week zullen contacten.

met vriendelijke groet,

Herman van der Made

 

Op 13-mrt-2009, om 16:54 heeft fred van der wal het volgende geschreven:

 

Geachte Collega,

Graag zouden wij een datum krijgen wanneer de ballotage ccommissie hier langs kan komen. In verband met meerdere afspraken is het handig om dat enige tijd vantevoren te weten.

met vriendelijke groet

Frederik van der Wal

Bernardina Bosse

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

