Skip to content

Ga maar in de Haarlemse Augurken fabriek werken, krijg je ook gele vingers!

mei 25, 2017

Fred van der Wal

In Haarlem was ik direct bij mijn debuut in 1965 als kunstschilder al veel besproken als opvallende persoon met lang blond haar, omdat ik op Paul MacCartney leek en daarom de mooiste meiden kon krijgen zonder er een vinger voor uit te hoeven steken en zo hoort het ook voor een mooie jongen. Jongetjes van rijke ouders, die niets wisten wat zoonlief moest worden, gingen in Haarlem naar de kunstnijver heidsschool in Amsterdam om onder dak te zijn. Mijn opvoeders hadden mij verboden naar de akademie te gaan. Ik zou het zelf allemaal moeten doen als genie!
” Ik weet niet wat ik worden moet, pa” jengelden de rijkeluisjongetjes aan de grijze kop van meneer de chirurg, die wel wat anders aan zijn hoofd had met de jonge operatiezuster.
“Word maar kunstenaar, die hebben we nog niet in de familie, als je maar geen meiden uit de klas zwanger maakt!”…

View original post 661 woorden meer

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

