Skip to content

Hoe gaat het overigens? Met mij prima, zoals altijd en aan wie het minder gaat heb ik geen enkele boodschap als goedgelovig gristen

mei 24, 2017

11 okt. 2001.

 

Dag H. & W.,

Hierbij een geschreven verhaaltje ingesloten. Hoe gaat het overigens? Met mij prima, zoals altijd en aan wie het minder gaat heb ik geen enkele boodschap als goedgelovig gristen. We zijn zeer gezegend, zouden onze evangeliese broeders met een vroom getuit mondje zuinig zeggen. Gotzijdank verhuizen we dan ook 2 jan. naar Limburg waar we als tweede woning een bungalow hebben gekocht in een “stilte gebied” na bij Stramproy in de bossen.

Dat wordt dus fluisteren in het donker! Stiltegebied! Je moet toch wat! . Inmiddels hebben we het 2 en een half jaar duren de avontuur in de Pinkstergemeente te Heerenveen gelukkig ook al weer achter de rug. Je moet nooit te lang blijven hangen in een gemeente, want dan wordt je wat al te dwingend met de ware aard van al die fijn gelovigen gekonfronteerd en hun soms wat onsmakelijke hebben en houwen. Ik word ziek bij die mensen. Vullis is ’t grotendeels! Je kunt maar het beste zo weinig mogelijk van de zielroerselen en het reilen en zeilen der geloofsgenootjes af weten. Die evangeliese en pinkstergemeentes zijn toch wel gezelschappen van hysteriese halluvve laag geschoolde onmogelijke,slecht zittende natte, beschimmelde inlegzolen, excusez le mot! Of oordeel ik weer eens te hard? Het zal wel weer, maar dat maakt me niets uit!Ik ben immuun. Wat is het toch stil van jullie kant! We krijgen al heel lang geen warme brieven van Wytske meer op dat mooie bloemetjes papier waar op in prachtige gifgroene sierlijke letters minzame mededelingen van velerlei aard waren geschreven,zoals in het verle en regelmatig geschiedde,epistels die ik altijd weer op gepaste wijze op gelijkluidende toon  beantwoordde, zoals je weet en waar een enkeling zich wellicht aan zou kunnen storen, indien hij niet beter wist! Aan de andere kant: Papier is geduldig, maar verbleekt wel, net als wij, dus wie loopt hier rood aan?We zijn volgens mij uit de gratie.Ja toch? Enfin; daarom niet getreurd! Doorzwemmen! Maar even serieus, anders zul je wel denken en mij duchtig onderhouden in een tweegesprek…Geeft allemaal niks, zo lang de  fles op tafel staat!

Vanuit Stramproy, zoals je wel zult weten vlak bij Weert en Maaseik,we zitten op 200 meter van de Belgiese grens,gaan we een huis zoeken in midden Frankrijk. Zodoende dus!Niet dat het van belang is of ergens op slaat; maar naar welke televisie programmas kijken jullie regelmatig? Het schiet me zo maar te binnen, bij gebrek aan andere konversaatsiestof! Het zijn vreemde tijden, heb ‘k ergens gelezen. Het klinkt zeer dom, ik weet het, maar ik kijk elke avond naar Big Brother!Schandalig?

Toch is het vreemd dat je in de mandolinestraat juist naast een maffe saxofoonspeler gehuisvest werd. Je verwacht als buitenstaander dan toch eerder een romantiese snaar instrument bespeler die des ochtends om half vijf aubades brengt onder jullie balkon om vervolgens een emmer koud water over zich heen te krijgen gestort.Net goed!We kunnen niet alles hebben in het leven. Nachtrust is al heel wat, meer mag een mensch niet verlangen van de ander.Waar gingen jullie ook alweer wonen in Friesland?In de buurt van Workum?

En hierme de  daaglijkse overweging sluitende.

 

Met een groet,

 

Fred van der Wal.

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

