Skip to content

HET IS ALTIJD GOED TE WETEN WAAR JE VRIENDEN ZITTEN. NIET OP ARTI ET AMICITIAE. IK HEB ER GEEN MOEITE MEE…

mei 24, 2017

SMOKE 2IMG_1196.jpg vc

VAN 27 FEBR. TOT 23 MEI ZETTE IK EEN AANTAL FOTOS EN REACTIES VAN MIJN HAND OP DE LEDEN PAGINA VAN ARTI ET AMICTIAE. ZO NU EN DAN KWAM DAAAR AANGENAAM COMMENTAAR OP . DAAR DE ARTI LEDEN STUK VOOR STUK EMINENTE PERSONEN ZIJN MET EEN HOGE GEVOELIGHEIDS FACTOR EN VAN ONGEREPTE REPUTATIES HEB IK EEN AANTAL REACTIES WEG GEHAALD.
BESLOTEN OM VERDER DE ARTI LEDEN PAGINA TE LATEN VOOR WAT HET IS. HET IS ALTIJD GOED TE WETEN WAAR JE VRIENDEN ZITTEN. NIET OP ARTI. WEET IK AL SINDS 1972. GEEN PROBLEEM HOOR. DISTANTIE IS HIER OP MIJN ANTWOORD. IK GROET U LIEVE COLLEGAE…VAAR WEL & HOU ZEE!
DE VOLGENDE, MIJNS INZIENS ONSCHUDLIGE REACTIES VAN MIJN HAND ZIJN DOOR MIJ GEWIST.
De op te gevangenen hoe lang moeten die zitten en worden die ook weer los gelaten?
Gisteren om 9:06
· Gisteren om 9:08 ·Fred van der Wal
Eens tussen de gevangenen, altijd tussen de gevangenen. Net goed. In principe zou ik dat leuk vinden…
Gisteren om 9:10 Fred van der Wal

Is het CBK nog steeds niet opgeheven?
Gisteren om 10:26 Fred van der Wal
Ikwil mijn werk niet onder de aandacht van het CBK brengen na uiterst negatieve ervaringen met die instelling. Komt waarschijnlijk doordat ik geen jonge artiest ben, zielige asielzoeker of Amsterdammer in een achterstandswijk met atelier op zolder of in de kelder. Gotsijdanck woon ik al sinds 1978 niet meer in die gedoemde stad.

Fred van der Wal

Mijn inspiratie voor mijn boeken? Heeresma, Hermans, Bukowski, Johnny van Doorn, Campert. Alsof je een emmer leeg gooit, zeg!
20 mei om 13:36 Rob Den Boer
Fred van der Wal plaatst zich rechtstreeks in de traditie van Shakespeare, Vondel, Couperus en andere groten 😀
20 mei om 13:42 · Fred van der Wal
Rob! Echt waar? Als ik dàt had geweten, dan had ik het niet gedaan, mijn pen is naar de kloten en mijn schrijfcahier naar de maan!
20 mei om 21:00 Fred van der Wal
Fred van der Wal Meer dan 70 boeken geproduceerd na mijn AOW.
20 mei om 20:58Fred van der Wal
Vondel?Kloten van de bok? Couperus geen zak an! Shakespeare, ja zeg, daar noem je d’r eentje!
20 mei om 21:02 Fred van der Wal

Het schilderij is in vier lagen geschilderd. Maakt deel uit serie van tientallen portretten in opdracht en zelfportretten. De serie is nooit tentoongesteld.

16 mei om 10:19 Fred van der Wal
Fred van der Wal De omstreden, onafhankelijke,volgens sommige collegae arrogante kunstartiest brengt niet gaarne de onder kunstenaars algemeen beleden gangbare lippendienst aan Galerie directies, Musea Piepel & kunst commissie leden ten eigen voordeel, daar hij weigert geketend, gemuilkorfd en gebukt door andermans poorten te gaan, waarmede hij voor de goede verstaander wel even een statement af legt van hebbikjoudaar!

16 mei om 17:04 · Fred van der Wal
Fred van der Wal Dat vinnik nou aardig! Blauwe duimen! Het deed mij schreien van geluk! Dat een hoog bejaarde kunstartiest dit nog mee mag maken! Eén en al acceptatie! Hoe mooi is dat! Heel fijn…
17 mei om 10:36 · Rob Den Boer

Deel 3 uit deze boeiende, meeslepende 12-delige serie 😀
16 mei om 16:18 Fred van der Wal
Rob, hoe wist je dat? Voor de goede verstaander: een heel modern boek, want er komt geen drieletterwoord in voor en ook over de algemeen gangbare genitale gymnastiek placht de auteur doorgaans te zwijgen in de Rooksalon om de collegae niet voor het hoofd te stoten. Alleen het “Hogere” en Humane komt aan bod zodat de titel nauwelijks de inhoud dekt. Mooi is dat…over moedwil en misverstand gesproken!

16 mei om 17:03 Rob Den Boer
12 is het getal van de volheid 🙂
16 mei om 17:09 Fred van der Wal
Bij Hexadecimaal rekenen 16. Het teken 6 van het Beest 666 is weer een andere combi.

1 · 16 mei om 22:55 · Fred van der Wal
Fred van der Wal Binair rekenen lag mij beter.

Fred van der Wal

Wie het grootste potlood heeft als artiest mag het zeggen!

12 mei om 8:24 · Fred van der Wal
Fred van der Wal Waar? In de rooksalon waar de fine fleur culturelle elkaar in eensgezindheid minzaam ontmoet en twin souls entertwined raken zoals het behoort….

Fred van der Wal

De omstreden, zwijgzame kunstenaar weigerde tijdens zijn veel te korte leven de inhoud van zijn surrealistische werken 1967-1977 toe te lichten naar goed surrealistisch voorbeeld.

8 mei om 15:19 · Fred van der Wal
Hij is toch niet gek!

· 8 mei om 15:20 Fred van der Wal

Heeft die mevroj wel een gezondheidsverklaring op zak?
2 mei om 16:50 Fred van der Wal
Fred van der Wal Plaatsvervangend kannibalisme en orale fiksaatsie…haal Bram Bakker er bij…a suitable case for treatment…

3 mei om 9:12 ·  Reinder van der Woude
???????
3 mei om 11:53 Fred van der Wal

Reinder…eten vanaf een blote juffrouw…het is toch ook Zum Kotzen! Doe normaal denk ik, in plaats van aan die eigentijdse perverse afwijkingen toe te geven die aan het laat Romeinse rijk doen denken. Eten doe we van een plestik of hard stenen bord met boeren bont motieven…
3 mei om 12:46 Fred van der Wal

…en toch….al die kiemen, virussen, bacillen en schimmels die welig tieren in het vlees en op de huid van ontuchtige, los geslagen dames die het met de zeden niet zo nauw nemen…brrrrrr….de griezel loopt me nu reeds over de grazzel en dan vraagt …Meer bekijken
5 mei om 13:06 Fred van der Wal
Okee zul je zeggen…dan liever On A Slowboat To China. Gelijk heb je want daar doen ze zulke rare dingen niet!
5 mei om 13:07 Fred van der Wal

…om over de externe secreties maar te zwijgen die het vlees marineren!

5 mei om 13:10 · Bewerkt Fred van der Wal

…Reinder; geef jij mij de volledig gedekte verzekering dat zo’n juffrouw niet kwaadsappig is?
5 mei om 13:11 Reinder van der Woude
Reinder van der Woude 100% zekerheid kunnen we niet geven.

5 mei om 13:14 Fred van der Wal

Goed, goed, goed…goed…dan ga ik wel op glad geschoren hoge poten, gestoken in zwarte nylons van 15 denier op High Heels, verhaal halen bij het bestuur…

Fred van der Wal Onze omstreden kunstartiest werkt ondanks zijn hoge leeftijd nog steeds tien uur per dag aan teksten en kunstwerken. Dankzij drie tot vier maal fitness in de week is die man gewoon niet stuk te krijgen!
27 april om 10:19 Fred van der Wal
Fred van der Wal In Friesland wordt onze ras artiest geboycot door de Noordelijke artiesten sinds 1978. Mooie boel, zeg! Wat moeten we daar nou weer mee? Weettikveel! Het is allemaal jaloezie en kinnesinne wat in het Noorden de klok slaat.
28 april om 8:08 Fred van der Wal

Als dit geen gezonde, beetje smakelijke kunst van een gezond denkende Hollandsche Golden Wonder Boy met een hart van doublé is weet ik het ook niet meer en wat dan…? Een mooiejongen die me dàt eens komt vertellen!

Fred van der Wal DE RUW GEBOLSTERDE KUNSTARTIEST ZEGT ALS BOHEMIEN DOORGAANS NA UREN VAN INSPIRATIE: VA BENE & LIK MIJN SCHENEN & VANDAAR UIT HOGER OP NAAR MIJN KARDINALE PUNT! KOMT U MAAR!
19 april om 8:57 Fred van der Wal
Fred van der Wal Deze dame wint ook altijd met armpje worstelenvan mij, want ze heeft me een paar klauwen an d’r lijf, mussels als een bootwerker & handen als koekepannen!

19 april om 8:59 Fred van der Wal

…en dan wordt het na afloop weer HUILIE HUILIE, stampvoeten, vloeken, schreeuwen, dreigen en met de deuren slaan om vervolgens het hele Wedgewood servies door de keuken te keilen, want je bent artiest of je bent geen artiest. Geeft niks, poen zat en morgen staat er weer een nieuw servies op tafel, klassiek gedekt met silver spoons…en zo

19 april om 10:42 Fred van der Wal

…en of meneer van der Wal waardering verwerft bij de geachte collegaatjes zal hem worst wezen…ik werk me nog steeds de pleuris!

Fred van der Wal Als vrekkige, verwende, egocentrische, morbide, paranoïde, psychologiatriese, monkelende, verbitterde, perfide, sociopatische, miskende, beschonken, potentieel criminele borderliner, labiele, armelijke, sombere kunstartiest krijgt vanuit mijn slechte karakter nooit iemand uit het kunstenaarsplantsoen iets van mij, behalve mijn dochters in café De Barones (uit de fles)
Fred van der Wal
Ik wil mijn werk niet onder de aandacht van het CBK brengen na uiterst negatieve ervaringen met die instelling. Komt waarschijnlijk doordat ik geen jonge artiest ben, zielige asielzoeker of Amsterdammer in een achterstandswijk met atelier op zolder of in de kelder. Gotsijdanck woon ik al sinds 1978 niet meer in die gedoemde stad.
 

 

From → Zonder categorie

One Comment
  1. fredvanderwal permalink

    Dit is op Fredvanderwal's Weblog herblogd.

    Like

Geef een reactie

