Skip to content

Emotionele chantagepolitiek, misleiding, arrogante manipulatie en huichelarij zijn de voornaamste kenmerken van de doorsneekalvinist!

mei 24, 2017

18 april  2000.

Dag van Seventer,

Woensdag j.l. werd ik via een redaktrice van het vodderige krantje Nieuwsblad van het Noorden er van verwittigd dat de zo fijnchristelijke Loek Brons, Henk Helmantel en jij  mij beschuldigen van diefstal van een aantal schilderijen van Helmqntel, het genie van Westeremden, dat met zijn een jarige ulo opleiding toch niet zo’n genie blijkt doordat hij in het wilde weg geuite, in juridies opzicht strafbare lasterlijke beschuldigingen blijkt te verspreiden.

Tevens geef jij in lijn  met je verkrampte kalvinistiese door en door verrotte leugen religie een verkeer de voorstelling van zaken aangaande de op niets gebaseerde vete die je nu al sinds 1976 met mij schijnt te moeten uitvechten. Ik verbrak definitief het kontakt met jou en je misselijkmakende bent van tekenleraren in 1996 omdat jij mij openlijk een luldebehanger noemde en deze wellicht onder jouw geloofsgenoten tiepies gereformeer-de kwalifikatie  twee jaar later ten huize van mij pertinent wei gerde terug te nemen, ondanks dat je op zeldzaam schijnheilige, gerefomeerde wijze voor “verzoening op gristelijke grondslag” kwam pleiten.

Emotionele chantagepolitiek, misleiding, arrogante manipulatie en huichelarij zijn de voornaamste kenmerken van de doorsneekalvinist!

Het door jou opgeroepen konflikt ging helemaal niet om het feit dat ik een t.v. uitzending van mijn werk zou hebben aangevraagd bij jou en door jou als “kenner” werd geweigerd.

Ik heb dat nooit gevraagd en alleen Ina heeft zich er aan gestoord dat je mijn werk zowel als mijn persoon altijd openlijk belachelijk hebt gemaakt, meestal achter mijn rug (zoals het een gereformeerde glimpieper past) om, tegenover het bestand aan gereformeerde, dus artistiek onbegaafde tekenleraren zoals de arrogante talentloze Stalen Jezus van Zwiggelte, de befbaard Jan van Loon en de niet al te koosjere verkeerd uitgepakte gehaktbal dat verwende Joodse rotjong M. D.K die dikker de onderduik uit kwam als ver gemeste Bube dan er in ging. Ook vergis je je als op van Bommel schoenen geschoeide studentikoze korpsbal en kleinburgerlijk mannetje er in als een ware  gefrustreerde schoolmeester dat ik jaloers zou zijn op de verkoopcijfers van Helmantel, het miskende genie van Westeremden, annex miljonair op klompen, dat zich nog steeds op huilerige toon beklaagt dat zijn werk (overigens zeer terecht) niet in het Stedelijk Museum vertegenwoordigd is.

Gelukkig was het Stedelijk Museum te Amsterdam zo verstandig om in 1973 een tekening en een gouache van mijn hand aan te kopen, vijf jaar na dato dat ik gestart was in Amsterdam als beeldend kunstenaar. Een aankoop van het Stedelijk Museum zal de door jouw bewonderde nep- en namaak waterverf kunstenaars wel nooit ten deel vallen.

Ik zou een kutschilderij van Helmantel overigens nog niet kado willen krijgen. Je zegt samen met de provinciale, griffermeerde, gepensioneerde tekenleraar Jan van L., voorzitter van de Drenste kunstenaarsvereniging en de gepensioneerde griffermeerde tekenleraar, die Joodse Bube M.d.K. te betwijfelen dat het Stedelijk Museum te Amsterdam van mij werk in voorraad heeft. Ik kan een brief van de directie van het SM tonen waarin de aanwezigheid van 2 van mijn werken wordt bevestigd.

Wat betreft mijn finciële status; Al geruime tijd zijn wij op weg naar een zeer gerieflijk bestaan en binnen afzienbare tijd stijgen onze financiën en waarde aan goederen ver boven het miljoen.Daar zul je als doorgewinterde kalvinist wel ademloos tegen op kijken, want het enige dat telt in kringen van griffermeerde lage komaf is geld, geld en nog eens geld! Iedere nouveau riche mentaliteit is mij godtzijdank vreemd, maar ik groeide dan ook op in grote villas in Amsterdam zuid, Bloemendaal, Aerdenhout en in Heemstede, buurten die jij en je soort uit Rotterdam alleen van plaatjes kennen.Ik wens je veel succes met het uitleuren als prenbriefkaartverkoper van je negotie,(een bezigheid die menigeen zou betitelen als smaak bedervend kunstpooierdom) maar zou het nog prijzenswaardiger vinden als je jezelf niet verliest in de bekrompen hel en verdoemenis prekende  kalvinistiese leugen- en laster kultuur waar je al jaren lang deel van uit maakt.

Je moet toch echt nog eens terug komen om weer met gespeelde overtuiging te pleiten voor verzoening op Bijbelse grondslag ,want dat is toch maar de fijnste verzoening voor die hyokriete aanhangers van de Heidelberger Kattegismus waartoe jij al van kindsbeen af aan toe behoort! Je wijf die altijd met hoofdpijn is en last van kruipknie heeft meende ongevraagd bij een etentje te moeten vertellen dat ik geen goede schilder zou zijn, volgens de maatstaven van de gereformeerde kliek uut Groningen.En verder een goede raad: Ziek zijn? Beter worden, want je kunt je lul beter met neuken dan met pissen alleen verslijten!

 

Met een groet,in Hem, door Hem, met Hem, onder Hem, boven Hem en voor Hem,

 

Fred van der Wal.

 

 

 

From → Zonder categorie

One Comment
  1. fredvanderwal permalink

    Dit is op Fredvanderwal's Weblog herblogd.

    Like

Geef een reactie

