Skip to content

PORTRET THEO DAAMEN 1983 OLIEVERF PANEEL 13 X 18 CM. FRED VAN DER WAL

mei 15, 2017

Fred van der Wal

Theo Daamen ontmoette ik voor het eerst in 1973 toen ik zijn atelier in de tweede Nasaustraat 8 van hem overnam voor 500 gulden. Dat was niet veel want ik kreeg een prentenkast, een ezel en de door hem zelf getimmerde entresol er bij kado.
Hij liet me zijn nieuwe atelier zien dat uitzag op de Westertoren. Jaren later bleek het de zolder verdieping van een pand aan de Prinsengracht dat toebehoorde aan mijn goede vrienden/kunst verzamelaars Dirk en Marijke de Muinck uit Loenen aan de Vecht.
Een paar jaar geleden liep ik over de Noordermarkt in Amsterdam toen ik Theo weer eens trof. Die middag werd er heel wat bier naar binnen geslagenaantafel in zijnruimekeuken.Ik hou nou een maal wel van een keil. En laat het er nooit bij eentje!
WehaddenhetoverdedoodvanschilderHansEngelmanendemoordinhetateliergebouwopde
beeldhouwerBendeBij,diedooreenheronejunkiediezicheenpaarjaarlaterdoodspootmeteen
aardappelmesjeineendonkeregangisafgemaakt.Dedamesenherencontrapestatiekunstenaarshadden
allemaal “het grootste begrip voor de dader die een slachtoffer zou zijn van de kapitalistische maat…

View original post 24 woorden meer

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

