Skip to content

fred van der wal: ik ben toevallig geen doedelzak

mei 14, 2017

Fred van der Wal

Ik denk dat ik binnenkort maar weer eens naar de Schotse Hooglanden vertrek om de kunsthis toricus/playboy Dr. B. op te zoeken die daar hoog in de bergen in een geruite rok de doedelzak blaast tijdens zijn vakantiemaanden om zwart bij te beunen want een salaris als universitair docent is terecht schraalhans keukenmeester en een boterham met schuifkaas.
Elk jaar gaat de zuinige zenuwekop van B. meer op een verknipte, lekke doedelzak met gebroken pijpen lijken.
Nureisikheelwatafmaarzelfsbijdecommandoshebikzoietsnietmeegemaaktendiebeten
voordelolgewooneenkipzijnkopafenzanikennuovereenkroketdiedertigcentmeergaatkosten
omhunmoorddadigepenstekunnenblijvenvullentegeneenpaargrijpstuivers.

Vorige week was ik toevallig nog even in Glasgow. Hoor ik daar wr diezelfde indringende doedel zak, die ik ook al op het Leidseplein in Amsterdam hoorde en moest gelijk aan B. met zijn negotie denken.
U zult het geloven of niet.
Voor een warenhuis staat- ik benader de toeteraar op de rug zoals mijn gewoonte is bij bekenden met een opdringerige muzikale hobby waar ik niet om gevraagd heb- die…

View original post 372 woorden meer

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

