Skip to content

FRED VAN DER WAL BEZOEKT ARTI ET AMICITIAE OM DE ROOKSALON MET SIGAREN ROOK TE VULLEN TIJDENS MOMENTEN VAN CONTEMPLATIE….MOOI IS DAT!

mei 14, 2017

IMG_1118 rookslaoon

FRED VAN DER WAL BEZOEKT ARTI ET AMICITIAE OM DE ROOKSALON MET SIGAREN ROOK TE VULLEN TIJDENS MOMENTEN VAN CONTEMPLATIE….MOOI IS DAT!
En verder meneer van der Wal? Heeft u nog iets te melden? Laat ik er vooral het zwijgen toe doen. Een meneer die ik de kale biljartbal noem wenste mij onlangs toe dat ik na 45 jaar Arti lidmaatschap mij niet meer zou vertonen op Arti om elders verrtier te zoeken. Het al wel weer een tekenleraar of culturele ambtenaar wezen.

Kan niet missen. Zijn verzoek kan ik helaas niet inwilligen. Heeft die meneer ooit in de sociëteit het woord tot mij gericht. Nee, daar begon hij liever niet aan.
In de rooksalon heb ik prettige momenten beleefd met niet nader te noemen personen van de vrouweliijke kunne. Roken in combintie met Trappist dubbel verbroedert, dat is al lang bekend. In de huiskamersfeer vn de rooksalon raak je nog wel eens verzeild in een prettig gesprek. Soms verwijlen er goed geklede dames op leeftijd. Het moeten individualisten zijn. Zelden richt ik het woord tot ze. Waarom zou ik? Een jager op de ladies ben ik nooit geweest en zal ik nooit worden. Nimmer zal ik aan de bar voor een liefst in het zwart geklede bevallige juffrouw terneder knielen, heur in zwarte nylons van 15 denier gehulde knieën omvamen om te verklaren dat ik nu in dit geheiligd moment voor het eerst een equivalent van de Mona Lisa heb gevonden. Een succesnummer. De achterliggende artistieke gedachte: hoe kom ik er zo snel mogelijk in!
In mijn decennia durende lidmaatschap van de hoofdstedelijke kunstenaarsvereniging is het duidelijk dat met het recent stijgen van het peil van het aangename divertissement in Arti de beeldende kwaliteiten van de nieuwe leden omgekeerd evenredig blijken. Moderne kunst. U zegt het! Alles mag, alles kan en is subliem. Waarom is moderne kunst doorgaans zo lelijk? Read my lips.
Zoals gewoonlijk in kunstzinnige kringen opteren goede kunstenaars niet voor bestuursfuncties als escape from reality of zorgvuldige gekozen complementaire invulling voor wat niet is en nooit zal komen.
Mijn werk en persoon is nooit goed gevallen onder de Arti collegaatjes en commissie leden. Invitaties uit de New York, San Francisco, Londen, Wenen, Florence, Parijs voor deelname exposities of uit andere steden, die ik al lang vergeten ben, nee, daar vouw ik met enig dedain doorgaans papieren vliegtuigjes van die onder mijn homerische gelach met een zwaai van de rechter arm toevalligerwijze regelrecht de prullenmand in vliegen. Ik heb er geen zin in, zal nooit een vliegtuig binnen gaan want daar zit altijd wel een licht gekleurde goed bewapende terrorist in als exponent van de eigentijdse tolerantie en verkeer dan ook in uiterst gerieflijke financiële omstandigheden. Je zult er mee gezegend zijn. Verder heeft deze artiest als auteur dezes in hoge mate schijt aan autoriteit. Deelname aan forumpjes of intervjoetjes op Arti zal nimmer geschieden. Eerlijk gezegd zal het mij als vegetariër, indiviualist en ex-dienstweigeraar allemaal worst wezen. Het lijdelijk verzet van middelmatige talenten in het kunstenaarsplantsoen is mij vanaf 1965 bekend. Ik distantieer mij gaarne daarvan,doch benader de collegaatjes altijd vriendelijk.
Voorenige aangenaam divertissement bezoek ik graag het terras van “De Barones”. Aldaar geen pseudo-intellectuelen met filosofieën die ik al honderden keren hoorde. Politieke issues worden geschuwd. De briljante musicus/academicus Dr. Albert Alberts heeft mij meer te vertellen dan de eerste de beste klatsj klatsj kunstenaar van de manlijke of vrouwelijke kunne met de unterhose vol pretenties.

 

Lees vooral de biografie van Albert Alberts en er zal ook u een licht op gaan. Een verademing. Adembenemend te lezen hoe hij als multi talent, gestaald karakter, volgens velen briljante en hoog intelligente levenskunstenaar/academicus/musicus menig prettig ogende dame bemande op weg naar de Grote Finale. De volle bak dus.D aar ben ik een kleine jongen bij en dat houden we voor het gemak maar zo.
Ik dank u voor uw aandacht.
(wordt vervolgd)
.

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

