Skip to content

Het kundig aanleggen van anti- sijkverbanden met pisgoot waarin de urine in de incontinentiebroeken tot gelei stolt

mei 8, 2017

DE MEESTE MENSEN WETEN NIET EENS HOE ONGELUKKIG ZE ZIJN !

5 maart 2011

maandag 25 september 2006 19:11 door fred van der wal

FRED VAN DER WAL : “DE MEESTE MENSEN WETEN NIET EENS HOE ONGELUKKIG ZE ZIJN ! ZE DENKEN DAT HET GEWOON ZO HOORT ! IS ME DAT EVEN EEN MERKWAARDIGE MISVATTING ? OOK MIJ IS MENIG TELEURSTELLING OVERKOMEN, BREEK ME DE BEK NIET OPEN, MAAR DAT HOORT BIJ HET LEVEN, DAT DUURT TOCH MAAR EVEN, DUS WAAR MAKEN WE ONS DRUK OM ! HET IS ALLEMAAL IN EEN VLOEK EN EEN ZUCHT VOORBIJ…MAAR WAT IK ONLANGS NOG MEEMAAKTE OP MIJN LEEFTIJD, KRISTENEZIELEN NOG AN TOE! NEEM NOU DIE LANDELIJKE KENNEMER OPSTELWEDSTRIJD VOOR DEBUTANTEN VAN DE BLOEMENDAALSE COURANT BIJVOORBEELD, DAAR DOE IK OOK NOOIT MEER AAN MEE!”

Aldus Fred van der Wal in een opgewonden telefoongesprek. Hij stuurde ons eerder een verontwaardigd kaartje nadat hij in de Bloemendaalse Courant had gelezen slechts honderdvijfde te zijn geworden in de Landelijke Kennemer Opstelwedstrijd onder de titel “Moedertjelief! Gotsalmebeware in den Hoge!” omdat hij zich volgens de jury niet aan de opdracht zou hebben gehouden. En er waren maar honderdvijf inzendingen, dat kwam er ook nog eens bij!

Hij schreef verontwaardigd het liefst niet één, maar wel alle vijf de door de jury verplicht gestelde titels gekombineerd te hebben in één opstel.

Dus meende hij vanzelfsprekend ex aequo ook recht te hebben op niet één, maar minstens twee, doch bij voorkeur echter wel vijftien boekenbonnen, zeker omdat hij binnenkort nog jarig zou worden ook, Sinterklaas en kerstmis, maar ook oud en nieuw hand in hand voor de deur stonden, bovendien een strenge winter was aangekondigd door die misselijk makende weerman met zijn grote witte jatten, de belasting inspecteur steeds maar dringende aanmaningen om te betalen stuurde, waar hij vliegtuigjes van vouwde, die regelrecht in de ooen haard verdwenen als een Boeing door de Twin Towers, terwijl hij onderdehand tot overmaat van ramp een bedlegerige vrouw en demente schoonmoeder moest verzorgen van top tot teen, inclusief bewassing, verschoning, aanleggen van anti sijkverbanden met pisgoot waarin de urine in de incontinentiebroeken tot gelei stolt en drie maal daags een warme maaltijd, want het zijn me een mensen met hun mensen wensen in zijn familie waar het altijd bal is! Uw verslaggeefster heeft echter een en andre bij de buren gecheckt en kwam tot opzienbarende conclusies ! Allemaal Leugens!

Meneer van der Wal valt toevallig, volgens sommige slecht geïnformeerde colle-gaatjes net als W.F. Hermans, onder het agressieve sterrenbeeld van de Scorpio (Hermans is geen Scorpio) geboren en heeft helemaal geen vrouw of schoonmoe-der die verzorgd moet of wil worden, want mevrouw van der Wal is heel goed in staat voor zichzelf te zorgen met haar topbaan en met zijn demente, incontinente, orthodox rooms katholieke schoonmoeder wil hij al jaren niets te maken hebben, want dan gaat het zo ruiken in het kot als hij haar op de koffie vraagt, zo verna-men wij van ingewijden.

Dank U wel-Alsteblieft! Niks jarig. Niks vrouw te verzorgen! Niks geen schoon-moeders die hem het leven zuur maken !

Tijd om deze eigenwijze, zeer interessante, erudiete, soms wat leugenachtige, onmogelijke, wispelturige, artistieke, ogenschijnlijk zo zelfverzekerde, door en door immorele man eens stevig met een kromme naald aan de braak liggende tand zenuw te voelen.

Voorlopig is slechts één snij tand van hem gebroken! We spreken om goed te be-ginnen af in de hall van het Hilton Hotel in Amster dam, want voor Fred van der Wal geldt het motto: Never a dull moment, zoals een streng gereformeerde Gro-ningse vage kennis (drs. H.) met ernstige prostaaat klachten uit de Vrijgemaakte art. 31 Kerk buiten verband al eens over hem zei.

Zijn openingszin hakt er meteen al aardig in: “Er zijn slaven en Meesters in het leven en ik ben een Meester. Een Grootmeester zelfs en dat heeft niets met scha-ken of dammen te maken, want daar verlies ik altijd weer mee, vooral van Wim Koster in slechts drie zetten, maar die heeft er ook een oog voor.

Weet U wel wat dat betekent die GrootMeesterstitel? Nee? Dan zal ik U dat eens vertellen: onder de kollegaatjes straal ik een natuurlijke superioriteit uit. Ik ben kwa talenten voor direkteur in de wieg gelegd en niet voor jongste bediende, maar daarom hoef ik nog niet de underdog positie te versmaden als het tot een seksju-weel treffen in een doordrenkt al of niet echtelijk bed komt.  In de snellift is ook mogelijk voor een quick start.

Ik ken als mijn broekzak hele hordes hoge militairen en in driedelig grijs geklede werknemers uit de hogere echelons van het industrieel-militaire complex en wie liggen d’r minstens één keer per week voor een paar ruggen per consult in linge-rie in de boeien bij Meesteres Silky Samantha Super Sado Star, die befaamde zweep- en naaldkunstenares, annex boeienkoningin in Den Haag? De beroemde vrouwelijke Houdini. Wat zeggen we daarvan?”

Waarvan akte. Ik besluit de one liner te negeren, want wat valt er tegen in te brengen? Het Hilton Hotel? Bent u daar dan bekend? Ja, daar logeer ik regelmatig als ik van uit Frankrijk in dit kale kouwe kalvinistische kikkerland mijn zaken regel en we weer eens met de boys een mud aan psychedelische versnaperingen hebben weg gezet en door gestoten naar de detaillist, die ik de streetcorner-wor-kers noem.

De waterdragers of ook wel zakkenwassers genaamd door de criminele top waar ik nog steeds geen deel van uit maak, maar ik maak vorderingen.

U moet dat niet door vertellen anders eindigt u naar adem happend met de voeten in een blok snelbeton gegoten rechtop staand op de bodem van het Noordzee- kanaal, het scheepvaartverkeer van onder op te regelen en de scholen vissen aan te sturen, plus de kwallen de juiste weg te wijzen naar zee, onderdehand tevergeefs naar omhoog blikkend om hulp, de handen vanzelfsprekend op de rug geboeid, want aan gespartel hebben we niets, dat geeft alleen maar kringen in het water en die krijg je er met geen vlekkenwater meer uit.

Als informant van een niet nader te noemen geheime dienst heb ik mijn handen vrij en net als mijn goede vriend James B. zelfs een voorlopige license to kill, dus opgepast, want er staan tientallen namen in mijn Zwartboek op de dodenlijst. Lachend hebben we heel wat konkurrenten met een blok beton aan het been het Noordzee kanaal ingejonast.

Echt van één-twee-drie in Gotsnaam! Ze deden het uren vantevoren al in hun broek voordat het moment suprème was aangebroken, dat is geen frisse bedoen-ing.

Aan de andere kant heb ik er begrip voor… en ik ben wel wat gewend van huis uit!

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

