Skip to content

fred van der wal: fragmenten van brief aan onbekende

mei 6, 2017

Fred van der Wal

Fragmenten van een brief aan een onbekende

04-08-2006

Zojuist, tien minuten geleden heb ik een email beantwoord van journalist Geert Jan Lassche, die een tv docu maakt over de nu al weer bijna 20 jaar geleden overleden, voornamelijk door politiek links Neder land omstreden kapitein Westerling, de man van de politionele acties in Nederlands Indi.
Ik heb Westerling incidenteel in Amsterdam vanaf 1964 mee gemaakt en een heel andere visie op hem dan gangbaar was in de journalistiek van de sixties en seventies. Ik heb hem leren kennen als een vrolijk, veelzijdig humaan mens. Het emotioneert mij licht als ik daar aan terug denk en me realiseer hoe hij door de Grote Politiek in de steek is gelaten. Een afspraak met journalist G.J. L. heb ik overigens afgewimpeld, omdat ik niet zo heel erg publiciteitsgeil ben, ten eerste en ten tweede niet voor een onnozel interviewtje of aangeboden tentoonstelling zo…

View original post 2.163 woorden meer

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

