Skip to content

Zelfportret 1973 in atelier tweede nassaustraat 8 amsterdam

mei 5, 2017

Fred van der Wal

fotoDe foto nam ik in een spiegel in mijn atelier Tweede Nassaustraat 8 te Amsterdam. Ik stelde de spiegel zodanig op dat ik indirect licht kreeg dat weerkaatste op de achterwand van het lokaal. Mijn atelier lag op het Noorden, een locatie zeer geliefd onder kunstschilders vanwege het licht. Ik draag op de foto een witte Afghaanse jas die ik kocht bij Willem de Ridder, die voor het kantoor van Hitweek een rek met door hem zelf gemporteerde Afghaanse jassen had hangen. Ik maakte een praatje met Willem. Een aardige bevlogen jongeman. In het kantoortje liepenschrijfster Laurie Langenbach ende laterekunstenaar Jeroen Henneman rond die toen nog als timmerman in zijn onderhoud voorzag voor hij de weg naar het gesubsidieerde kunstenaarschap ontdekte.
In 1968 zag ik Jeroen Henneman ook regelmatig in een witte Afghaanse jas Galerie 20 binnen lopen als ik aan de overkant in de espressobar zat.
Elke ochtend dronk…

View original post 73 woorden meer

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

