Skip to content

DONALD DUCK INTERESSEERT MIJ MEER DAN KAREL APPEL, MONDRIAAN OF DE STIJL GEREFORMEERDE HENK HELMANTEL MET ZIJN AANHANG

mei 5, 2017

Fredvanderwal's Weblog

DONALD DUCK INTERESSEERT MIJ MEER DAN KAREL APPEL, MONDRIAAN OF DE  STIJL GEREFORMEERDE HENK HELMANTEL MET ZIJN AANHANG

Fred van der Wal: Ik heb geen cocaïne nodig. Ik ben namelijk cocaïne! Ik ben uitsluitend geïnteresseerd in wat mooi is! Mooie parken, mooie mensen, mooie films, mooie boeken, mooie kunst! Nee, niet in die zogenaamde realistische kunst, dat vind ik regressie. Terugkijken naar de romantiek of de gouden eeuw. Jongetjes als de tekenleraar Jan v.d. K. die Rembrandtieke tekeningetjes maken zonder veel talent. Die knakker heeft geen uitstraling, ziet er op fotos uit als een droevig ziek aapje, dat doet het in gereformeerde kringen geweldig.

In Amsterdam is Arti et Amicitiae The Place To Be voor mij sinds 1972. De salon communisten van weleer zijn er uitgestorven. De artistieke discussies zijn er uitgedoofd of verheven tot op hoffelijke wijze gevoerde alcoholische schijn duels. Verbaal schermen.

Een dag in Amsterdam en Haarlem…

View original post 573 woorden meer

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

