Skip to content

En toen is zij weer verschrikkelijk kwaad geworden. De hele eerste week alleen al kostte hem meer dan vijfduizend gulden en toen hij haar in zijn machteloze haat en nijd twee keer uit bed had geduwd was de romance helemaal over en wou ze niets meer

mei 4, 2017

Chris komt aan mijn tafel zitten en vertelt over een zeer goede verkoop van een groot schilderij van zijn hand, hoe hij zoveel geld had dat hij maanden lang in New York had kunnen blijven, die favoriete stad bij uitstek in zwang bij van hoofdstedelijke gesubsidieerde contraprestatie uitvreters.

Hun uitkering inclusief de reis- en werkbeurzen is ruimschoots voldoende om een loft in Soho te huren voor onbepaalde tijd en elke avond de hoer op te gaan.

Chris is weken lang in New York geweest met een volgens zijn zeggen 22-jarige, bloedgeile, mooie, maar flink geschifte gravin, die hij uit Eylders of uit Reynders heeft geplukt en zich voornamelijk liet pakken door rijke heren, onverschillig wie.

Ze ontpopte zich als een chroniese alcoholica waar geen land mee te bezeilen bleek.

De eerste avond in New York liet ze zich al neuken door een kontinu grijnzende neger-bodybuilder met mussels om een Grizzlybeer mee te vellen, die in de lobby achter de balie stond als nachtportier en elke keer als hij Chris zat veel beteke-nend begon te lachen.

Chris was er niet blij mee.

Ze bleef de hele nacht weg en verontschuldigde zich de volgende ochtend met: ”Ik heb alleen maar  de hele nacht zitten praten! Mag dat dan ook niet meer? Alleen maar praten? Hij is de enige ter wereld die me begrijpt, anders was ik toch niet bij hem gebleven. Jij begrijpt mij niet! Jij wilt alleen maar communiceren via je lul zoals alle mannen! Bij jou zitten je hersenen in je ballen en die lul houdt ook niet over!”

Chris had kwaad terug gezegd: ”Ik wist niet dat jij tegenwoordig met je kut kon praten met een zwartjoekul.”

En toen is zij weer verschrikkelijk kwaad geworden. De hele eerste week alleen al kostte hem meer dan vijfduizend gulden en toen hij haar in zijn machteloze haat en nijd twee keer uit bed had geduwd was de romance helemaal over en wou ze niets meer.

Chris vertelde verder, dat hij besloten had om eindelijk van zijn “ziekelijke sadomasochistiese” fantasieën af te komen. Ik zei dat ik dat niet zo verstandig vond, want hij had  eindelijk iets dat hem interessanter maakte dan de dulle doorsnee kontraprestatie schilder, die niet verder kwam dan van de subsidies naar de hoeren te gaan net al de Grote Van Gogh.

Sadomasochisme was een hot item in Amsterdam.

Hij dacht dat zijn sadistiese fantasieën  in hem wortel hadden geschoten omdat hij tussen zijn vijftiende en twintigste geen normale sex met meisjes had beleefd en zich jaren lang uitsluitend had zitten aftrekken bij plaatjes van aan d’r lui d’r achterpoten omgekeerd opgehangen onderdanige, naakte, vastgebonden, gefolterde vrouwen uit SM boekjes met koeleurenfotos.

Ik zei: ”Maar Chris! Dat is toch ook erg opwindend! Waarom zou je daar nou van af willen komen? Je doet er niemand schade mee! Die spannende wereld van koudmetalen, glanzende, verchroomde tepelklemmen, leren cockringen , vibrators en dildos in alle soorten en maten! Wie wil dat nou opgeven?”

Ik besloot er verder niet op in te gaan en vroeg: ”Waarom leg je het eigenlijk niet bij met Elsje? Of je sleept haar bij haar tepels naar de keuken, misschien is dat wat zij wil.”

“Misschien doe ik dat nog wel! Ik moet mij wat meer als man gaan gedragen in plaats van de softe kunstenaar uit te hangen!” zei hij timide.

We spraken verder over de lithos van Delaunay waar ik zo mijn twijfels over had of het geen falsificaties waren. Ik kende Chris langzamerhand zo’n beetje. Hij was net iets te close mmet de kunstvervalser GeertJan Jansen. Half twee in de nacht loop ik enigszins beschonken naar het Leidseplein en neem een taxi die me naar de Tweede Nassaustraat 8 brengt.

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

