Skip to content

FRED VAN DER WAL: TAI-ZE EEN WEINIG FRISSE COMMUNE

mei 1, 2017

Fred van der Wal

Vrijdag 25 maart 1989.

Op weg naar de roomskatholieke commune Tai-z, waar we ons vrijwillig onder de leiding van vrije tijdsevangelist Andr F., een uiterst vrome PTT ambtenaar uit Leeuwarden, drie dagen zullen laten opsluiten. Helaas, want dit is niet bepaald wat ik me van een vakantie voor stel. Ik heb mij laten overhalen door mijn wederhelft die voorlopig nog heel wat vertrouwen heeft in de mooi klinkende christelijke praatjes van Andr. De it is voorspoedig; Ina en Andre ridjen om beurten; twee maal ontsnappen we ternauwernood aan een botsing als de ongecordineerde Andr rijdt. Als ik hem maan voorzichtiger met onze auto om te gaan zegt hij op de Heere Heere te vertrouwen en eventueel met de ogen dicht rijdt want “Mij geleidt des Heeren wil”. Ik ben sceptisch en zeg dat dan Ina beter kan rijden. Hij vindt dat ik te weinig geloof in den Almacht des Scheppers…

View original post 1.854 woorden meer

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

