Skip to content

FRED VAN DER WAL: “HOEDEN EN PETTEN EN DAMESCORSETTEN”

mei 1, 2017

Fred van der Wal

Het rokerige zaaltje waar net honderd man met passen en meten in gaan is stampvol met boeren, burgers, buitenlui, hoeden en petten en damescosetten.Eenavondbijdebond van onbevredigde plattelandsvrouwendievanmannenenvrouwenhouwen. De geur van uitdampende zure regen jassen overheerst.
De artiest zelf aan het woord, die met een hoed op onderdehand druk in de weer is met de onwil lige caroussel van een ouderwetse diaprojector.
?Ik doe zoiets pas na lang wikken en wegen, want alleen in mijn werken kan ik wonen, de wereld is mijn atelier na mijn ziekte en over de atoombom maak ik mij ook zorgen, dat schijnt verschrikkelijk te zijn als ze die eenmaal gaan gooien, dan is alles weg.
Ik heb ook een hekel aan burgers,wanthetzijndeburgersdieertoch met ze allen voorhebbenge zorgddatereenatoombomisgekomen,datzijnfaksisten en als vrijetijdsfotograaf heb ik ook ver der helemaal niets te zeggen, net als die schilder uit Westeremden Hank Duvelsjas. Daar vinden wij elkaaralsGroningers woordeloos in, dat gaat…

View original post 3.279 woorden meer

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

