Skip to content

Tekenleraren zijn eeen buitengewoon arrogant soort non talenten en in het gunstigste geval een half talent. Ik heb hun gelul tot aan mijn 23-e aan moeten horen en vanaf 1978 tot 1995 wederom en ik moet zeggen; om bij in slaap te vallen. Inderdaad; zij geven doorgaans les in een vak dat ze zelf niet beheersen

april 30, 2017

Wim Duzijn zegt: 26 maart 2011 om 09:57

Wat heb je toch tegen TEKENLERAREN?

Ik kon er op de middelbare school uitstekend mee opschieten.

Even ging het mis, klas 5 HBS-B. Toen er een VROUW werd aangesteld als TEKENLERARES.

Nou, dat ging helemaal mis. Ik mocht dat mens niet en dat kwam vooral omdat zij een hekserig tiep was dat eigenlijk helemaal niet goed kon tekenen, en ja, dan kom ik in verzet, dan denk ik, jij wilt anderen wat leren wat je zelf niet goed kunt…

Herken je dat?

Ik ging als rustig en ordelijk tiep verzet plegen. Met als gevolg dat ik regelmatig ’s middags na moest blijven en hoog boven in gebouw, achter een groot tekenbord in het lege tekenlokaal van die muffe pen- en potloodtekeningen van REMBRANDT na moest tekenen.

Dat was ook een saaie figuur hoor, REMBRANDT. Dat zijn tekeningen gebruikt kunnen worden om een rebelse puber te straffen….

Dan kun je die ‘kunst’ maar beter weg gooien.

Toch?

Fred van der Wal zegt: 26 maart 2011 om 10:49

Tekenleraren zijn eeen buitengewoon arrogant soort non talenten en in het gunstigste geval overbetaalde half talenten. Ik heb hun geborneerde gelul tot aan mijn 22-e aan moeten horen en vanaf 1978 tot 1995 wederom en ik moet zeggen; om bij in slaap te vallen.

Inderdaad; zij geven doorgaans les in een vak dat ze zelf niet beheersen.

Aan de tekeningen van Rembrandt vind ik helemaal geen bal en zijn schilderijen; nou ja, het zal wel. Niet mijn kop van thee.

Alleen omdat de Grote Rembrandt liever op een wijf dan op een bos hout ging is ie zo beroemd geworden.

Hij is de Heilige van de protestanten.

Wim Duzijn zegt: 26 maart 2011 om 11:56

Dat is nieuw voor mij, Rembrandt, de heilige van de protestanten. Ik ben Rooms opgevoed, dus van die rare donkere duistere bijbelportretten waarop je nooit eens iemand gezellig een pot bier ziet drinken moesten ze bij ons thuis niks hebben. De Roomse kunst was BAROK, WEELDERIG, SPEELS, KLEURRIJK…. Tot aan de jaren 60.., toen onder invloed van links, die de verbeelding aan de macht wilde brengen, allles wat kleurrijk en verbeeldingsrijk was de Roomse wereld uit werd gesmeten. Mijn vader, die bij alles wat hem tegenstond ‘HET LEVEN IS BOMBARIE’ of ‘ALLES IS KOMEDIE’ zei, moest er in elk geval niks van hebben. Die ging op zoek naar kleine kerkjes en kapelletjes waar nog wat sfeer viel te ontdekken.

Fred van der Wal zegt: 26 maart 2011 om 12:29

Die jaren 60 provootjes en pseudo marxistjes zijn toch al lang vergeten, die hebben prima banen in de bestuurlijke sector en babbelen de VVD na. Ze waren net zo erg als die softies van de Vrije School waar je niks leerde behalve flauwe kul.

 

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

