Skip to content

FRED VAN DER WAL: "ER VALT VAN VRIEND NOCH VIJAND IETS TE VERWACHTEN!"

april 29, 2017

Fred van der Wal

FRED VAN DER WAL: “ER VALT VAN VRIEND NOCH VIJAND IETS TE VERWACHTEN!”

Interview met ex-patriate artist Fred van der Wal : ?Ik ben vervolgd, ik word vervolgd?? door Frank Forrest Gepubliceerd in De Nieuwe Spektoskopen, jaarg. 13, juni 2004

In welke zin bent U vervolgd en wordt U vervolgd ?

Begin sept. 1944 vluchtten mijn geestelijk gestoorde ouders-een leven lang tevergeefs behandeld in het psychotherapeutiese sirkwie. Ze pochten decennia lang over nooit bewezen verzetsdaden. Het is dan ook heel slecht met ze afgelopen-met mij en mijn zusje een kwartier voor een inval van de SD weg van hun kantoorboekhandel te Renkum, waarvan het interieur totaal verwoest werd door gemotiveerde Wehrmachtsoldaten, een paar weken later bij de mislukte geallieerde luchtlan dingen tijdens Operation Marketgarden werd het hele huis door de bevrijders in puin geschoten.
Er valt van vriend noch vijand iets te verwachten.
Ik werd als nog geen tweejarige naar…

View original post 1.254 woorden meer

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

