Skip to content

fred van der wal: close encounter of the first kind with heere heeresma

april 29, 2017

Fred van der Wal

Juni 1967.Auteur Heere Heeresma,waarvan ik ?Een dagje naar het strand? heb gelezen in 1964 kwam het antiquariaat van mijn vader stampend als een S.S. er binnen marcheren op leren laarzen. ?Waar is de baas?? vroeg hij op arrogante wijze met opge heven kin alsof hij een romeinse centurion was. ? Als U een baas zoekt gaat U maar even hier om de hoek in de Kerkstraat in de houtzagerij kijken,daar hebben ze vast wel een baas!Als U mijn vader bedoelt,die is er op het ogen blik niet!? zei ik kortaf terug en ging door met de teke ning waar ik mee bezig was aan een klein tafeltje achter in de zaak.Ik keek niet op of om. De arrogante schrijver bond direkt in. ?Ik ben Heere Heeresma en ik weet wel waar je vader zit.Ik heb hem net nog gesproken! ? zei hij tamelijk overbodig. ?Vraagt U altijd naar de bekende…

View original post 1.407 woorden meer

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

