Skip to content

Faded Memories

april 29, 2017

Fred van der Wal

Uit de bundel van Fred van der Wal: ?Tien breekbare statements om gebiedend in een stenen hart te schrijven.?

Faded memories

(Voor Karin Koster 1988)

Je zei zo vaak koket mijn god

die zomer op je balkon

in Amsterdam mijn god

gedachteloze

phrase of ondoordacht contrapunt

er zijn er beteren gegaan

zul je zeggen achteraf

onvermijdelijk afscheid

vooraf ingebed

of niet

maar als je toch iets zegt

geamuseerd verbaal de degens kruist

niet omwille van de liefde maar om het moment

maar als je toch iets poneert

over je bestaan

of over mij

of allebei

veelbetekenend zwijgt

geamuseerd een balletje opgooit

zo nu en dan

over het huwelijk dat weer

in zou zijn zo helemaal zo

hoe zal ik ?t zeggen

zo terug van weg geweest

volgens de Cosmopolitain

Avenue, Vivenda of de Viva

unaniem in commissie

mijn god

zeg dan liever nog gedachteloos

mijn god of zwijg

maar als…

View original post 135 woorden meer

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

