Skip to content

FRED VAN DER WAL: “EEN TELEFOONGESPREK MET FOTOGRAAF PHILIP MECHANICUS IN 1976”

april 27, 2017

Fred van der Wal

FRED VAN DER WAL: ?EEN TELEFOONGESPREK MET FOTOGRAAF PHILIP MECHANICUS IN 1976?

U noemt zelf dat politiek niet helemaal politiek korrekte schilderij van uw hand uit 1976 (anders had ik daar liever over gezwegen) dat de abjekte titel ?Spaghettivreter? draagt, waarmee U een on barmhartig waarde oordeel uitspreekt over de eetkultuur van de Italiaanse medemens in Europees verband en het leverde U bijna een proces op wegens schending van het auteursrecht door de be roemde photograaph Philip Mechanicus tegen U aangespannen, omdat U n van zijn fotos uit de Viva daar voor gebruikte. Hij belde mij op naar aanleiding van de tentoonstelling ?Eat Art? in de VU te Amsterdam waar ik aan deel nam en ik had toen ook een tentoonstelling tegelijkertijd bij Tailored Prints in Amsterdam,die zeefdrukkerij van Hans Jansen waar ik mijn grafiek lange tijd liet drukken. Ik had ook inderdaad een foto van Philip Mechanicus gebruikt,dus eiste…

View original post 1.232 woorden meer

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

