Skip to content

WAT DOORSNEE HOUTKOPPEN BETREFT: WENKEN VOOR BIJ HET HOUT ZAGEN OP DE JONGSTE DAG…

april 26, 2017

WAT DOORSNEE HOUTKOPPEN BETREFT: WENKEN VOOR BIJ HET HOUT ZAGEN OP DE JONGSTE DAG…

Vele malen in mijn wilde, artistieke, onstuimige, strikt geheime,  zwaar afwijkende ongebreideld seksjuwelen leven heb ik mij vermeid met de broek vol bronst in het bronsgroene eikenakkermaalsonderhout bij het zagen en kloven van hout daar sinds 1983 door mij diverse houtkachels zijn voorzien van deugelijke brandstof, doorgaan ongeverfd hout van eikenbomen.
Soms voel ik in mij de ontsuitbare sturm und drang hout te zagen met een van mijn twee kettingmotorzagen want wat uitbesteed kan worden aan elektriek gereedschap dient men niet met de hand te doen.
Het gemak dient de mensch, nietwaar?
Geen enkele edele occupatie in het leven van de kunstartiest hygiënischer en edeler dan hotzagen en kloven waarbij ik in geval van de laatste activiteit altoos een deugdelijke plestikken beschermbril draag daar mijn gezichstvermogen als geniale kunstartiest mij uiteraard lief is.
Hoe aan te vangen als simpele houtzager zonder d ekloofbijl paraart te hebben?
Men pakt een boomstam met een doorsnede van dertig tot zestig centimeter van ongeveer anderhalve meter en legt die op de zaagbok. Zet de zaag vervolgens even op een tafel om te controleeren of de ketting goed is aangespannen en de schakels geslepen, want anders gaat de ketting roken. Waar rook is daar is vuur en dat kunnen we niet hebben.
Druk niet de schakelaar in terwijl U de ketting nog aanraakt anders vliegen de vingers en Uw eigen l*l langs Uw oren en gaat het lieve vrouwtje op zoek naar Ersatz om haar gaatje met de regelmaat van de klok gevuld te krijgen door een geilmieter met zijn tuingieter, doch lat ik serieus blijven voor er ongelukken gaan gebeuren.
Men vult het reservoir van de kettingzaag met kettingolie, verkrijgbaar bij tuincentra en bouwmarkten in een plestik flacon met schroefdop. Vergeet niet het reservoir te sluiten na het vullen.
Vervolgens controleert men of de zaag werkt door hem te starten en dan is het de rechter voet en rechter bil naar voren en de linkervoet en linkerbil naar achteren doch in geen geval op de manier van meneer wijdbeens.
Men staat dus stevig geplant op den aardkloot en dan ga je als zager aan de gang van boven naar beneden of van beneden naar boven zo het al uitkomt terwijl de houtsplinters en het zaagsel je om de oren vliegt en aan de fleece van je lumber jack blijft hangen.
Die houtsplinters diene men er niet af te halen, want anders kunnen ze in de super-markt niet zien dat men met een ijverige werkmensch heeft te maken in plaats van een luie k*tkunsartiest, zoal onze Fred van der Wal.
Onder het zagen zingt men doorgaans zoals het ook behoort luidkeels een puur Vader-landsch Keerelslied zoal van je “Hela Hola Helena Hopsasa Hoepla Hoepla Holalala of -indien men literaire belangstelling als homoseksjuweel heeft- de pop song ‘K wou ik was de broek van Hemingway, Hemingway, rook ik de hele dag aan zijn snee, de broek van Hemingway, Holee. In geval van de heterosekjsuwelen keuze vervangt men Hemingway door Doris Day.

(wordt vervolgd)
Leuk
Je houd hiervan post.

Eén reactie naar “WAT DOORSNEE HOUTKOPPEN BETREFT: WENKEN VOOR BIJ HET HOUT ZAGEN OP DE JONGSTE DAG…” 
fredvanderwal zegt:
februari 17, 2012 om 1:49 pm

Soms dacht ik bij het hout kloven aan de zult koppen mijner collegaatjes en zwaaide de scherp geslepen bijl nog enthousiaster suizend door de lucht en verbeeldde mij een in het zwart geklede beul te zijn met glinsterende ogen van antipciperende sadistische genotzucht en veile, seksjuwelen lusten achter de beulskap in tijden van de inquisitie,genietend van een snelle dood waaarbij het afgehakte hoofd nog 16 seconden lang bij bewustzijn bleef en besefte wat er gebeurd was, maar ter afwisseling wilde ik de veroordeelden met een zak buskruit om hun nek ook wel eens op een zacht kittig houtvuurtje uren lang roosteren tot hun kop van romp ploften als de vurige tongen aan het buskruit likten en het slachtoffer bij de eigen, kleine, verlossende vuurwerk ramp uitkreet: Bijllo,Voorwaar, ik zeg u, nee, dan liever de lucht in!
Om over het extatische, uitzuiverende lijden van de gepijnigde martelaren te spreken. Nee, dan kan ik nog uren door gaan!

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

