Skip to content

EFFE EEN PAAR MAANDEN PLEITE & IK ZAT WEER GERAMD EN GEBEITELD IN HET SIRKWIE!

april 26, 2017

Een paar maanden pleite

door fredvanderwal

Ik bel mijn advocaat op dat ik een paar maanden pleite ga en dat ik onderweg nog wel wat kleding koop en daarna de werkster dat ze voorlopig even moest wachten op d’r centen, maar dat ze wel moest blijven komen om de plantjes water te geven en de post door te sturen naar mijn advocaat die alles regelde, toen zegt ze gelijk: “Er was hier gisteren een rare kerel aan de deur die naar binnen wilde, even een kijkje nemen omdat je de flat en de vakantiewoning in Stramproy zou doorverhuren en dat je er van af wist. En of die boerderij waar ze een Dobberman buiten hebben lopen aan de overkant van de van Sminiawei te huur was!” Ik vraag haar een beschrij ving te geven van die vent en blijkt het dezelfde kerel met die befsnor die mij de vorige avond in het Hilton wilde te pakken nemen. Hij had tegen de werk ster een interessant verhaal opgehangen dat hij in Amsterdam was om een paar honderd kilo coke te kopen, maar mijn werkster hield zich op de vlakte en die man zegt geërgerd: “Je baas zit toch in de business?” Waarop zij zei dat haar baas gewoon huisman was, ex-leraar, vervroegd uitgetreden en non profit vrijwilligers werk in een antiek winkeltje deed dat op naam van iemand an ders stond en in zijn vrije tijd als dekmantel schilderij en maakte, dat hij zwar te band jiu jitsu, judo en karate haalde, de laatste band in 1995, dat hij lid was van een schiet club, een terroristenopleiding in Jemen had gehad, dat zijn rij bewijs was afgepakt toen hij negentien was, na dat hij onder invloed een meid van de Heemsteedse Dreef had dood gereden met zijn Mercedes sport en dat ze na het ongeluk haar hersens met een theelepel van het asfalt konden schra pen. Dat verhaal maakte altijd in druk op provinciale klootzakken die dachten dat kunstschilders softe mietjes waren, die al in huilen uitbarstten als ze een speld hoorden vallen. Ze had het van mij uit haar hoofd moeten leren. Een cu rriculum vitae waarmee ik mijn visitiekaartje af gaf dat ik niet voor de poes was..
Toen ik maanden later terug kwam van Ibiza en dit verhaal aan die vriend van mij, die wapenhandelaar waar ik het al eerder over had, vertelde, zei-ie: “Stomme klootzak, die je bent, heb je je hersens soms in je reet zitten of is je verstand door je kloten heen de trottoirtegels in geslagen, had ons nou godver degodver effe ingeseind, dan waren we meteen gekomen met infrarood came ras, bandrecorders en volgapparatuur, dan hadden we die vogels even op de band en op foto- en videomateriaal gezet, we hadden ze met een paar jongens de poen afhandig gemaakt, het bedrag hadden we fifty fifty gesplit, jij je deel, wij ons deel en ze hadden je nooit wat kunnen maken, want wat zij jou voor stelden dat is uitlokken van een strafbaar feit door de DEA op grondgebied waar ze helemaal niet mogen opereren, dat mag in Amerika of in Spanje, maar niet in Nederland. Zij hebben als ze een goeie bui hebben misschien een paar punt 38’s op zak maar wij zouden met Kalas jnikovs en Scorpion machi ne pistolen gekomen zijn en ze neergemaaid hebben als ze spatsies hadden ge maakt, dat kan je gerust aan ons overlaten. Het is niet de eerste ripdeal die we uitvoeren. Ze hadden geen schijn van kans tegen onze vuurkracht en voor de lijken hadden we ook wel een bestemming . We weten wel een horeca onder nemer in midden-Frankrijk met een tuin van zes hectares, die heeft ook zo zijn connecties in de drugsien en in die tuin daar passen heel wat troublema kers in de grond op drie meter tachtig diepte, die lo pen elkaar daar niet in de weg bij de aardmannetjes. En als je nou voortaan problemen hebt met iemand, bij voorbeeld een overspannen kunsthandelaar uit Friesland of een overbuur man die niet beleefd genoeg tegen je is, je stiekem afluistert, omdat hij denkt dat je contacten met de Mossad hebt of de een of andere halve dominee van de pinkstergemeente die roddeltjes over je verspreidt dat je van de flikkerij bent, partner wisselt, sex clubs bezoekt en diep in de SM sien zit, doe me een lol, waarschuw me dan gauw, want dan geven we ‘m een lesje dat hij van zijn leven niet vergeet, schieten zijn hond af en verkrachten zijn wijf, steken d’r neer, rippen d’r open van d’r kut tot aan haar strot en daarna gaat zijn huis en auto in de hens als we hem hebben afgemaakt.
Wist je wel hoe effectief een stroomstootwapen is als je iemand tijdelijk wilt uitschake len? Ze stuiteren de hele tuin door na een flinke stroom stoot door hun ballen. Dertigduizend volt door je lijer, daar is niemand tegen bestand. Zelfs de grootste ijzeren Hein niet. Ze knallen gegaran deerd met hun harses tegen het plaveisel. Als het een beetje meezit heb ben ze gelijk een schedelbasisfractuur en zijn voor hun leven verlamd of ze kunnen het leipespeis in om dat er iets in hun hersenpan is ge knapt, dan druk ik het nog een beetje chris telijk uit. Eigen schuld, dikke bult. Kunnen ze aan de ijzeren long liggen om naar adem te happen als een schelvis op een warme stoof en dan kom ik wel even langs om de slangen er uit te trek ken één voor één of een handje soda in een bloedzak te gooien en de schake laar van de hartbewaking om te draaien. Is ook een vak apart.
Nou heb ik zelf wel een zwarte lijst waar een aantal namen op staan als poten tieel target for tomorrow o.a. een Friese hoofdredacteur met te veel praatjes en een half dozijn tekenleraren- wat in het vat zit verzuurt niet- dus die vriend komt met zijn privé legertje en zakkanonnen met dum dum munitie ook nog wel eens van pas, als ik ook maar in de verste verte vermoed dat iemand me een loer draait, maar ik wil niet iedereen die me overlast bezorgt gelijk het leven uit helpen, zonder dat ik hem of haar eerst over het conflict heb gespro ken onder vier ogen. Zelfs niet iemand die mij heeft afgeluisterd. Hoor en we derhoor tellen bij mij zwaar Voor je het weet leg je de verkeerde om en daar schiet niemand iets mee op. En wat hou je nou nog aan kolerelijers over als je ze allemaal op ruimt, dan is er toch geen lol meer aan? Ik heb toen die wapen handelaar toch niet te hulp geroepen. Het ging mij veel te ver om een DEA team te rippen en daarna af te schieten. Voor je het weet sta je op de Most Wanted List en heb je de bloedhonden van de hele FBI aan je reet hangen. Dat is mij toch wat al te heavy! Dat zijn net pitbulls, als die bijten laten ze niet meer los.

 

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

