Skip to content

fred van der wal: artistieke herinneringen deel 28

april 22, 2017

Fred van der Wal

Donderdag 7 nov. 1985. Ik hoor in de gang van het ateliergebouw stemmen.Als ik de deur open doe zie ik Godelief S. en Hans G. Godelief is net terug uit New York en sleept immense takkenbossen de gang door.Ik kijk verbaasd. ?Moderne kunst,?zegt Hans spottend. ?Van moderne kunst begrijp ik niets,? val ik hem bij. Gode lief lacht opgewekt. ?Ik ga al die takkenbossen volgende week bij de contrapres tatie inleveren, krijg ik zeker veertigduizend gulden per stuk voor. In New York zijn alle moderne kunstenaars bezig met takkenbossen. Alle galeris liggen stik vol met takken bossen,? zegt ze lachend. Ik zeg terug:?Dan ben je dus net te laat om er nog beroemd mee te worden, want morgen is die mode ook weer over!Je moet nooit achter de mode aan lopen want dan ben je altijd te laat,? geef ik haar als raad mee die ze wel in de wind…

View original post 1.341 woorden meer

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

