Skip to content

fred van der wal:"een Big Mac als driedubbele borstwering…"

april 20, 2017

Fred van der Wal

Het was een mooie zomerdag mei 1968. Ik had nog veertig cent over voor een half broodje. Weken lang niet warm gege ten. Ik leefde op wijn en pindas die ik ’s avonds in gale ries bij tentoonstellingsopeningen naar binnen werkte. Toch schilderde en tekende ik de hele dag zo veel mogelijk omdat ik sinds een anderhalf jaar als exposant verbonden was aan Galrie Mokum. Zo nu en dan kon ik een antieke prent inkleur en voor een paar piek, een huis van een kennis aan de bui tenkant schilderen, passepartouts snijden, een illustratie maken voor de Het Algemeen Handelsblad, toen nog de courant van ex-tabaksplanters en andere zelfgenoegzame vol gevreten VVD-ers. Een krant die pas maanden later uitbetaalde na veel soebatten van mijn kant. Galerie Mokum had ik nog vier honderd ballen van te goed, maar het kwam de galerie houd ster niet zo goed uit om me te…

View original post 250 woorden meer

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

