Skip to content

FRED VAN DER WAL: “ZWIJGPLICHT? DIE LEG IK DAN GEWOON EVEN NAAST MIJ NEER, MENEER!

april 19, 2017

Fred van der Wal

FRED VAN DER WAL: ?ZWIJGPLICHT? DIE LEG IK DAN GEWOON EVEN NAAST MIJ NEER, MENEER! EN WAAR BLIJFT HET ZWIJG GELD?? Hij werd in negentienvierenzeventig zelfs voor de eerste keer uitgenodigd om voor de ge meente Amsterdam zitting te nemen in de commissie ?Amsterdam Koopt Kunst?. Het werd vanzelfsprekend gelijk de laatste keer, want als iemand in het kunstenaarsplantsoen geen blad voor de mond wenst te nemen, dan is hij het wel. ?De overige commissieleden waaronder de gecultiveerd plat Amsterdams binnensmonds pra tende kunstschilder van abstracte breiwerkjes S. wilde mij zelfs betrekken bij allerlei duistere machinaties waar ik niets voor voelde. Het was het bekende verhaal van vriendjes die vriend jes aankochten, zo ongeveer als kinderen voor kinderen, h. Daar deed ik niet aan mee. Ik zei dat ik de Grote mensenwereld eens klip en klaar zou uitleggen hoe de kunstaankopen tot stand kwamen. Toen zei de gecommitteerde van CRM…

View original post 546 woorden meer

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

