Skip to content

Op deze plek komt elke week een bekende persoon uit de rubriek ” 25 Jaar geleden” opnieuw voor het voetlicht.Deze keer Fred van der Wal (58) uit Oldeboorn (Deel 28)

april 18, 2017

              Geheim adres

Toen ik in de jaren negentig met X. een kamer zocht op een geheim adres om één of twee maal per maand onge stoord naar bed te kunnen gaan en een advertentie in de krant zette voor een ruimte, reageerde zij schriftelijk met het aanbod haar flat beschikbaar te stellen.

Nee, ik ben er niet op in gegaan.  Ik had best tussen de lakens van haar bed willen liggen met mijn toenmalige lover, daar niet van. Ik cancelde het. Ik had al af scheid van haar genomen. Ik zag al haar spottende blik en hoorde al haar smalende kommentaar: “ Xantippe geeft gelegenheid!” Bovendien had ik liever iemand die ik niet in een bepaalde beladen kontekst kende. Ik hecht an mijn privacy en aan diskretie. Bovendien was mijn lust vriend een bekende Leeuwarder. Gehuwd en vermogend. Zijn wijf wist van niks. Het barst van de gehuwde biseksuelen. 95 % van de gehuwde mannen is biseksueel en de overige 5 % liegt.

Het is toen een flat bij een ex- lerares textiele werkvormen, C.,  in Leeuwarden geworden, waar ik nog iets moois mee heb gehad, die wist dat ik ook van mannen hield en ik wel ken de van vroeger toen mijn echtgenote nog les gaf aan de NHL. Ze nodigde mij al na een kwartier uit op de koffie na dat ik haar voor het eerst ont moette in 1978. Dat werd dus wel een kopje kutkoffie!

          Tony Macaroni

Ja; die ken ik wel, die neukte de een of andere namaakunstenaar. Tony Macaroni! Bassist bij The Swinging Spaghettis met eeltige vingers door het trekken aan de snaren. Sommigen vinden dat een nadeel bij het naal vingeren; ik heb er geen last van. Schreef mij een brief: “Ik ben de baas in bed en er gebeurt wat ik, Tony Macaroni wil”. Dat arro gante zwartjoekul! Hoor hem eens! Daar legde ik mij overigens met graagte bij neer want het werd tijd dat de gekleurde medemens de blanke witman onderwierp. Eigenlijk was het een politiek stellinname dat ik me door hem liet opneuken! We moeten de ge-schiedenis recht doen, vindt U ook niet? Tony was de ex-min naar van de verwijfde Leeuwar der kunste naar Joekul Broekemans, misschien gaat U nu een licht op. Verder doe ik er het zwijgen liever  toe. En die foto waar op hij (Tony Macaroni) net is klaar ge komen heb ik ook maar terug gestuurd toen de verkering uit was.

Vrienden

Ik heb toffe kennissen in Antwerpen in de Hotsie Totsie Hoppa Hoppa club, waar de broer van Hugo Claus de boventoon voert, maar ook in Leeuwarden uit het rosse milieu , boys die hun sportwagens over de ruggen van de wijven hebben verdiend uit de sportschool waar ze een halter met gwichten van 250 kilo omhoog stoten op de druk bank dankzij overdoses anabole steroïden. Gabbers waarmee je een paar liter alkohol kan op zuip en, voor zeven mille plegen ze een huurmoord, maar dan houdt het op, dan vallen er hiaten in de gesprekken. Waarom? Daarom! Toch ga ik liever met ze om dan die burgerturven met rijksbaan tjes, die zondags braaf met groene zeep schoon gewassen blozende bietenkoppen in de kerk zitten te maffen. Omdat die miesjgassers niks te melden hebben en de saaiheid zelve zijn. Intevreden zijn met hun lullige bestaantje in Friesland klein kaalkutterigkole re land of hun huisje in Pleeuwarden aan een drukke verkeers weg of in een lullig boerderijtje hok ken. Nou ja, daar speel je zo lang als het duurt mooi weer te gen  en lul je een beetje mee met die gris tullukke kut verhaaltjes van lik me reet– daar ben ik op portunist genoeg voor- tot de weerberichten figuurlijk gesproken dan, ver anderen, het allemaal menes wordt, dan verander ik bij toverslag in de gewetenloze psycho paat met eelt op de ziel, als de bo dem van de fles in aantocht is en onbekende verten lokken gestoffeerd met ontblote exotiese schaamdelen! Ik zeg maar al tijd: schijt aan de buren en daar gaat tie  nog een keer! En otomaties voel ik dan even het vertrouwen wekkende koele staal van de kolf van mijn parabellum met het uit gevijlde serienummer schietklaar in het okselholster geladen met dum dum kogels voor het geval dat…

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

