Skip to content

Op deze plek komt elke week een bekende persoon uit de rubriek ” 25 Jaar geleden” opnieuw voor het voetlicht.Deze keer Fred van der Wal (58) uit Oldeboorn (Deel 24)

april 18, 2017

Ik heb schijt aan alles en iedereen en helemaal aan alles en iedereen, onderwijzers daar heb ik zo’n minachting voor. Kunst Bobos? Afvegen en doortrekken! Schijt aan de buren en daar gaan we nog een keer! Bleke kantoorlulletjes en schoolmeesters , gedresseerde apen, die op een slijmerige toon beweren dat ze van vrije kunstenaars zo veel kunnen leren wat het “kreatieve proces” betreft.

Impulsen geven aan het arbeids proces, hebben ze het over. Ik kots daar op! Lik me reet is ook een wals! Modieus gelul! Ik weet trouwens dat we al geruime tijd afgeluisterd worden door ver schillende diensten, zelfs door de buren,  maar het kan me niks ver dommen! Ik zeg wat ik zeg! Soms zitten de luistervinken dichter bij dan je zou vermoeden, maar blijven ze mooi weer spelen in je smoel. Ik weet wie ze zijn en ze mogen wel uitkijken. Ze we ten niet echt met wie ze te maken hebben! Vroeg of laat neem ik namelijk revanche. Ik heb rela ties in verschillende kriminele circuits. We komen vijf tot zes keer per jaar nog in het noorden voor bepaalde missies waarover ik moet zwijgen en verblijven jaarlijks zelfs zes weken in een twee verschillende safe houses in Friesland. Het kan tien jaar duren, maar ik ruim tegenstanders met liefde  uit de weg. Wurg ze bij voorkeur met een piano snaar. Ik ken Mossad agenten die een dossier hebben aangelegd van een kennis. Die lui werken efficiënt. De molens van de Israëliese geheime dienst werken langzaam maar zij werken en hoe! Zelf werk ik nog langzamer! Ik ben afgekeurd voor militaire dienst omdat ik te psychopaties was en iedereen ge lijk wilde neer schieten. Dat mocht niet van de kommandant! Ik begreep niet dat het niet kon! Ik heb staan janken dat ik niet om me heen mocht schieten met een granaatwerper! Een wapen in mijn hand is niet echt vertrouwd, daarom verzamel ik hand vuur wapens. Ik heb niets vermoeden de mensen lachend omgebracht! Dwars door hun strot geschoten!

Net zoals Mossad agent en! Een heel magazijn leeg geschoten door de kop, hart, lever, milt en ballen! Voor minder doen ze het niet en dat is goed! Als je dan nog niet de pijp aan Maarten hebt gegeven pakken we wel  even het kommandomes en wring en dat heel lang zaam je strot in. Ik zou bijv. niet graag zware wapens aan Egypte hebben geleverd want dat is goed voor een death warrant, dan ligt er een dossier met fotos bij de Mossad, de BVD, CIA en de NSA en A license to kill. Je weet hoe het gaat! Blijken plotse ling de fusé pennen op onver klaarbare wijze uit de wiel op hanging verdwenen, rollen de wielen bij 140 km. p.u. nog een tijd langs de oto als in een teken film voor je zes maal over de kop slaat en geschept wordt door een “toevallig” tegemoet komende vrachtwagen of gaat des nachts om half drie een brandbom met tijdvertraging af onder je bed en mijn naam is haas, want ik heb altijd een alibi, dat is in het ver leden wel geble ken bij een half dozijn nooit opge loste mysteri euze moordzaken en verdwijning en, waar ik steeds bij in  de buurt was (lijk gevon den in Amsterdam, zeer toevallig  op zolder boven mijn atelier, gebruikt bij een zwart magies ritueel door leden van de Satanskerk, raadselachtige moord op de ex- Friese beeld houwer Ben de B. ateliergebouw tweede Nassau straat 8 te Amsterdam, schietpartijen in de gangen van het atelier kompleks met dodelijk gewonden, lijk gevon den  in het Vondelpark met de tenen boven het gras uitstekend, enz. Het is al lemaal al lang verjaard.Die tenen boven de grond uitstekend? Artiestengrapje en ik hoefde dan niet zo diep te graven!) maar ze konden me niks ma ken. Of er is toevallig vakkundig een handgranaat gemonteerd onder de bestuurderszetel van een opponent of een kunsthandelaar uit L.! Ik noem geen namen want dan ben ik strafbaar.Voor je tot tien kan tellen is je hele hebben en houwen tussen je dijen en je kinderfabriek met de grote uit schuifkijker en het klokkespel met de koperen ballen naar Godt! Die hufter van een Friese Galerie , die misselijk makende manies depressief , die de hele wereld bij elkaar roddelt en kletst en een psychologiatries verleden heeft , waar ik als ge zond denkende Ue ber mensch op neer kijk, minach ting voor heb, die roddelt over mij als of ik de zoon van John Dil linger en Al Capone ben, lult ge logen verhalen tegen kennissen en buren van mij, terwijl hij veel aan mij heeft te danken, maar het zal ‘m vroeg of laat bezuren! Ik vergeet noch vergeef ooit iets! Ze zullen er alle maal voor bloeden!  Ze staan in mijn zwartboek op pag. 1-199, de namen van de of ferdieren  met een zwarte rouw rand er om heen en dat zegt ge noeg. Our next targets for tomor row!

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

