Skip to content

Maar zou dat inhouden dat een gedeelte van het creatief werk inderdaad ontstaat uit opwinding?

november 30, 2016

Fredvanderwal's Weblog

Ik heb dus een betaald graf op de begraafplaats van Couloutre voor twee personen, eeuwig durend, het wordt niet na vijftien jaar geruimd zo als in Nederland, dat vooruitzicht ligt wat gerieflijker, voor slechts honderddrieëntwintig euro.

Het is ook makkelijker bij de opstanding der doden, dat je niet je botten ergens van een vullishoop bij elkaar moet zoeken als de trompetten der eng’len schallen. Nou U!
Maar zou dat inhouden dat een gedeelte van het creatief werk inderdaad ontstaat uit opwinding?
Daar heb ik onder andere in mijn verhaal “Een natte moesson in Groningen” zeker geen geheim van gemaakt.
Een zijlijn in het verhaal betreft een gereformeerde Groningse kunstschilder Hank Duvelsjas. Bedoelt U daar Henk Helmantel uit Westeremden mee ?
Hank Duvelsjas is een composietfiguur. Ik heb er niemand specifiek mee bedoeld.
Henk Helmantel is als persoon volkomen oninteressant. Ik heb niets tegen die meneer, maar hij wel iets tegen…

View original post 691 woorden meer

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

