Skip to content

CHARLIE PARKER IN ZAKFORMAAT (DEEL 2)

november 28, 2016

Fredvanderwal's Weblog

CHARLIE PARKER IN ZAKFORMAAT (DEEL 2)

Hij wijst naar buiten waar lijn negen net voorbij rijdt. “Hier in de buurt, op vijftien minuten loopafstand van het Rokin heb ik twintig jaar geleden mijn absolute glorietijd gehad. King of the beats, weet je wel en dat is heel wat anders dan King of the beat, King of the road of een rol King pepermunt. Ik was een van de eerste pleiners. Eigenlijk de allereerste pleiner. De Oerpleiner bij uitstek, nog voor er pleiners waren. Ik heb het plein gemaakt. Het plein heeft mij gemaakt. Daarna heb ik het in up tempo zien veranderen, maar ik ben niet mee veranderd. Ik ben en blijf dezelfde. De onbewogen beweger. Het ging mis toen bekakt pratende, lullige corpsstudenten het plein ontdekten als sexuele speeltuin, toen was voor mij de sjeu er af. Zelfs die van zijn gereformeerde geloof afgevallen luldebehanger Rob de Nijs liep…

View original post 592 woorden meer

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

