Skip to content

INVITATIE 1981 VAN POP ARTIST ROBERT RAUSCHENBERG VOOR FRED VAN DER WAL

juli 31, 2016

Fredvanderwal's Weblog


Rond 1980 correspondeerde ik met beroemde pop artiesten en schrijvers. Kwaliteit herkent kwaliteit nu eenmaal. De correspondentie is in mijn bezit. Hierbij een invitatie door pop artist Rauschenberg om naar New York te komen.
Vanaf 1978 heb ik een aantal uitnodigingen ontvangen van collega kunstenaars en galleries om naar The Big Apple te komen en er een stukje uit te bijten.
Ik heb dat altijd afgewezen en van de invitaties met soms indrukwekkende briefhoofden papieren viegtuigjes gevouwen. Gelijk loden zeppelins vlogen ze niet omdat ze loodzwaar van pretenties waren.
Ik durf niet te vliegen dus blijf thuis. Een aantal collega kunstenaars zijn onlangs vertrokken naar New York om de groepstentoonstelling “Dutch Scenes” waar ik aan mee werk te bezichtigen.
Ik heb deze beker aan mij voorbij laten gaan. Een stadsmens zal ik nooit worden, alhoewel ik tot mijn zes en dertigste in Amsterdam heb gewoond.
Te vol, te druk, te…

View original post 106 woorden meer

From → Zonder categorie

Geef een reactie

Geef een reactie

